If you touch my heart you can feel it pound.

Idag har varit en riktigt riktigt slö dag. Efter Bunker Beach i tisdags och torsdags, och Science Museum i onsdags behövde vi ta det lite lugnt.

De här vännerna till Åsa och Dave är väldigt trevliga. De har en dotter som heter Gabriella och är i ungefär samma ålder som Emma. Gabriella gjorde min dag så mycket lättare! I vanliga fall måste jag försöka underhålla Emma på dagarna så att hon inte ska bli uttråkad och gnällig, men idag hade hon ju någon att leka med hela dagen! Jag lekte en liten stund på eftermiddagen med dem, men de har mest varit runt i hela huset själva. Så istället för att hitta på aktiviteter har jag suttit och läst ganska mycket idag.

En stor del (en och en halv timme) av min dag upptogs av lunch. Jag hade bestämt att vi skulle göra plättar till lunch, och barnen ville försöka slå rekord i hur många de kunde äta. Dessutom åt de här vännerna lunch med oss, så vi var sex personer som skulle äta. Det plättrecept som jag kan utantill blir ganska lagom stora portioner, så jag tänkte att jag skulle göra åtta portioner så att alla verkligen skulle få äta så mycket de ville. Tyvärr var jag lite trött, så när jag skulle hälla i salt råkade jag ta fel mått så att det blev lite saltare än vad som var meningen. För att försöka kompensera detta hällde jag i mer mjöl, mjölk och ägg. Till slut var jag nog uppe i närmare 10 portioner, som jag då skulle stå och steka. Själva stekandet tog mer än en timme! Visserligen tycker jag om att laga mat, men det kändes som att jag stekte åt ett halvt kompani. Men jag måste säga att de blev rätt goda. Så nu har vi sisådär 40 plättar i kylen... :)

Nu ikväll har det varit oväder. Det är väldigt sällan som fönstren skallrar av åskan i Sverige, men det gör de här! Jag måste ha sett mer än 30 blixtar under kvällen! När det inte blir tornardo är det faktiskt ganska mysigt att sitta inne och höra ovädret och regnet utanför. Dave och Andy (vännen som är pappa till Gabriella) åkte för att hämta mat på restaurangen Texas road house, och de såg ut som att de hade doppat sig i sjön när de kom hem! Nu har det nog lugnat ner sig lite, tror jag.

Just nu ligger jag i sängen och tittar på Alex sköldpadda Spike som sticker upp huvudet över vattenytan i sitt akvarium. Det ser konstigt ut :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0