And the history books forgot about us.

Idag har vädret tydligen varit underligt här borta. Det var helt klart och soligt på himlen, men ändå inte varmare än behagliga 23-25 grader (Celsius). Enligt vad jag har hört händer detta cirka en gång per sommar. Ända sedan jag kom hit har vädret varit knäppt. Det har regnat grymt mycket mer än vanligt, och nu är det tydligen "svalt". I vanliga fall är det tydligen stekhett och soligt i juni och juli. Jag tog visst med mig lite svenskt väder... :)

På grund av det sköna vädret åkte vi idag till Bunker Beach igen. För en gångs skull blev man inte genomsvettig av halvmilen på cykel! Däremot var vattnet i de flesta poolerna lite kallare än vanligt, och man frös faktiskt lite när man gick upp ur badet. Detta avhjälptes genom att vi höll oss mycket i rörelse, alternativt i Lazy River-poolen där vattnet var varmt och man drev runt i den svaga strömmen på en badring. Självklart blev vi brunare! Eftersom vi gjorde slut på solkrämen vid det förra besöket i Bunker Beach hade Dave köpt en ny, den här gången med spf 50. Det passade barnen alldeles utmärkt (bestämde jag), men själv använde jag bara den på skuldrorna, och sprejade resten av kroppen med spf 15. Hej hej dubbelmoral ;) Alex brände sig lite i ansiktet, men annars klarade vi oss faktiskt rätt bra idag. Emma hade fått en bikini (förmodligen ville hon ha en eftersom jag har en), så vi smorde henne ordentligt på magen och ryggen. Så hon blev bara brun.

Nu på kvällen följde jag med Åsa och tittade på när Emma hade gymnastikträning. Det var en väldigt liten gymnastikhall, anpassad för barn. Barr, bom och flyttbara redskap var i barnstorlek! Så vi satt en timme och tittade på när Emma och hennes grupp stod på händer, gick balansgång på bommen och hoppade trampolin. Sedan åkte vi och köpte glass. Åsa tyckte att det var den bästa glassbaren i trakten, och jag håller nog med henne! Det var grymt god glass! Rocky Road...mmm!

Nu ska jag sova. Alex föreslog att vi skulle kunna baka kanelbullar imorgon. Känner jag mig själv rätt kan det mycket väl bli så... Jag är redan nu sugen på fika!
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0