You've got everything you need, especially me.




Dessa fantastiska små skönheter blev mina idag! På eftermiddagen skulle Åsa åka och storhandla (sisådär sju-åtta kassar mat) och då släppte hon av mig i ett område med affärer så att jag kunde få gå och titta lite. I affären Famous Footwear hittade jag dessa Converse för 20 dollar! Det är typ 160 svenska kronor. Hemma kostar Converse åtminstone 600 kr! Snacka om att jag blev glad när jag köpte dem :)

Idag har det varit knasigt varmt. Termometern i bilen visade på 33 grader Celsius mitt på dagen. Det har tydligen varit varmt i Stockholm också, men där blir det ju åtminstone svalare när det blåser. Här borta är till och med vinden varm. Så för att göra allt ännu bättre satt vi utomhus i tre timmar idag. Imorgon är det ju 4th of July, nationaldagen, men de stora paraderna hölls idag. Runt halv nio i morse åkte vi hemifrån för att få bra platser vid paradvägen. Sedan satt vi och väntade en timme innan den två timmar långa paraden började. Jag glömde min egen kamera hemma, men fick låna Åsa och Daves kompaktkamera, så jag ska ladda in bilderna imorgon. Men det var väldigt kul och väldigt amerikanskt att se paraden! Det är tydligen guvenörsval i höst, så det var massor av politiker med plakat och stora bilar i själva paradtåget. Utöver politikerna var det olika sportföreningar, scouter, krigsveteraner, clowner och musiker som gick längs gatan och visade upp sig och sina bilar/pråmar och delade ut godis! Vi måste ha fått ett kilo godis sammanlagt! En del av det är faktiskt gott :)

Efter paraden var vi så varma och trötta att vi var glada över luftkonditioneringen i både bilen och huset. Det var så varmt att jag inte ens kunde sitta på altanen och läsa! Då var det rätt skönt dels att vara inne och dels att gå och titta i affärer. Jag gick i två skoaffärer och en klädaffär vid namn Old Navy. Där hade de en hel del snygga kläder, och det visade sig att Åsa har ett rabatterbjudande som gäller nästa vecka där man får 20% rabatt på allt man kan få ner i en speciell påse! Så dit ska vi och handla.

Nu ikväll kom det gäster hit igen. Den här gången är det ett svenskt par med två barn, som gick i samma skola som Åsa och Dave på universitetet här i USA. De är jättetrevliga! Eftersom barnen är i samma åldrar som Alex och Emma kommer min nästa vecka bli lättare än när vi är ensamma. Så det blir bra.

Nu ska jag sova! Imorgon kväll blir det fyrverkerier!
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0