Time is ticking away.

Det känns konstigt att det är onsdag idag. Snart har ju hela veckan gått!

Idag har varit en lugn dag. Vi har bara varit hemma och barnen har läst, suttit vid datorn och spelat Wii med deras kompis Casey. Själv har jag läst nästan 300 sidor i Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson. Jag har läst den tidigare, men det var ett tag sedan. Eftersom jag läste ut Män som hatar kvinnor igår lånade jag den andra delen av Åsa och började läsa. Grymt bra böcker, förstås!

Efter middagen cyklade jag till gymmet. Mitt mål är att innan sommaren är slut kunna springa 3,3 km under 16 minuter. Det är nämligen gränsen för att få MVG i kondition på idrotten i skolan. Jag har kört en del träning på crosstrainer, så idag tänkte jag se om det hade blivit någon förändring. 2 miles (3,2 km) tog 22 minuter, så det finns lite kvar att jobba på. Jag sprang i fartintervaller och var helt slut efteråt. Trots det körde jag ben- och armstyrketräning också innan jag tog en ordentlig stretch.

När jag kom hem från gymmet var resten av familjen utomhus. Jag, Emma och Åsa övade på att stå på händer och hjula på gräsmattan! Det var jätteroligt, och enligt Emma var jag bäst på att hjula :)

Imorgon kommer Åsa jobba hemifrån. Det innebär att vi faktiskt kan bli skjutsade någonstans vi inte kan ta oss på cykel! Just nu ser det ut som att vi antingen åker till en lekpark med massor av långa rutchkanor eller till något zoo. Vi får se, det kan vi bestämma imorgon bitti.

Så nu ska jag sova. Igår morse när jag vaknade hade jag på något sätt lyckats lägga mig diagonalt i sängen. Det är därför jag tycker väldigt väldigt mycket om att sova i en dubbelsäng. (Jag är ganska säker på att det får plats en stor säng hemma hos pappa, vink vink ;) )
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0