Sing for life.

Amerikaner är ganska roliga människor. I morse fick jag höra om en av de konstigaste sevärdheter jag har hört talas om. The Biggest Ball Of Twine (Världens största garnboll) finns här i Minnesota! Den väger drygt 21000 pounds, alltså ungefär 11000 kg...

Igår kväll hann jag inte blogga. Det blev för sent. Jag, Åsa och barnen tillbringade hela dagen på Minnesota Zoo. Åsa skulle jobba hemifrån, så då åkte vi till zoo allihopa och medan jag och barnen tittade på djuren satt hon och jobbade på ett café. Minnesota Zoo var väldigt stort och häftigt! Jag kan inte minnas att jag har sett en levande tiger tidigare. Vi gick runt där hela eftermiddagen och tittade på tropiska djur, vanliga djur i staten, en fågelshow och en bondgård. Av allt som fanns att titta på tror jag att barnen hade roligast när de matade kaninerna! Vi var kvar ända tills zoot stängde och sedan åkte vi till IKEA och åt middag. Man kan ju inte gå in på IKEA utan att handla något, så vi köpte lite ljus och svensk mat innan vi skulle åka hem. Här borta kan man bara få tag på köttbullar, lingonsylt och knäckebröd på just IKEA:s matavdelning. Dessutom såg allt exakt ut som IKEA hemma. Det till och med luktade likadant!!

När vi var färdiga passade jag på att fota utsidan av IKEA medan de andra var på toaletten. När Åsa såg kameran fick hon en idé. Mittemot IKEA låg Mall of America, så vi åkte upp till taket på parkeringshuset så att jag skulle kunna få ta lite bilder över Minneapolis! Det var jättefint, och bilderna kommer läggas upp senare. Dessa små utflykter, plus bilresan hem, gjorde att vi kom hem vid nio på kvällen. Då gjorde jag te och vi satte oss på altanen och bara tog det lugnt i sommarkvällen. Så sjukt mysigt (innan man blev uppäten av mygg)!

Idag är Åsa ledig från jobbet, så jag jobbar egentligen inte idag. Därför ska vi allihopa åka in till Walker Art Center i Minneapolis. Där äter vi nog lunch och tittar på skulpturträdgården. Sedan kommer jag stanna kvar och titta på muséet medan de andra åker och badar någonstans. Jag tycker att det är kul att titta på konst, så det kommer nog bli en skön dag.

Då måste jag nog klä på mig något annat än pyjamas :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0