Just nu, någon annanstans, är tiden annorlunda.


Jag måste säga att jag tycker att det här med tidsskillnader är lite läskigt. Jag förstår det logiska i det, men att klockan är kväll här och morgon i Sverige är så svårt att verkligen förstå. Om en timme ska min mamma och lillasyster vara på Arlanda för att flyga hit! Fast när de lyfter är klockan mitt i natten här, och morgon där...

Idag har vi haft en liten bank här hemma. Alex har sparat till en Nintendo DS i ett år, och när vår gäst Kerstin var intresserad av att köpa två DS med sig till sina söner hemma i Sverige började Alex bli sugen på att äntligen köpa sin. Så idag räknade han alla sina sparade pengar, och summan blev över 100 dollar! Tillsammans med ett par presentkort på Target hade han äntligen råd att få sitt spel. Då ville Emma också räkna sina sparpengar, så vi satt i vardagsrummet och staplade tiocentare, femcentare och encentare för att till slut få ihop till nästan 40 dollar. När vi sedan åkte till Target för att köpa Alex' DS köpte Emma en speldosa för sina egna pengar. När mannen i kassan tog emot Alex' betalning blev det en hel del sedlar. Vi måste ha haft åtminstone 30 dollar i endollarsedlar! Nu lär de inte få slut på växel på ett tag :)

Vi cyklade bort till affärsområdet där Target ligger. När vi var på restaurang igår hade hamburgerstället intill ett erbjudande om gratis Root Beer Floats idag. Trodde vi. Det visade sig när vi kom dit att det erbjudandet gällde nästa måndag. Som tur var tog jag med mig lite pengar, så vi köpte glassen istället. En Root Beer Float är vaniljglass i en mugg tillsammans med en läsk som heter Root Beer och som smakar som Jenka-tuggummi i Sverige. Lite lakrits/mint-aktigt. Alex älskar Root Beer Floats, så han fick en sådan medan Emma fick en slushee och jag köpte en chocolate sundae. Det var väldigt gott! Sedan cyklade vi hem igen.

Nu ikväll har jag varit ute och sprungit. Jag har försökt jobba upp konditionen hela tiden jag har varit här, eftersom jag i höst måste kunna springa 3,3 km under 16 minuter för att få MVG i kondition på idrotten i skolan. Idag testade jag mig genom att springa utomhus, och jag fixade faktiskt 2 miles (3,2 km) på 18 minuter och 40 sekunder! Tre minuter bättre än förra hösten, men fortfarande två minuter kvar till gränsen. Det borde väl gå, tycker man. Jag kommer behöva fortsätta springa hemma.

Imorgon kommer mamma och min lillasyster hit!!! Det ska bli så otroligt kul att se dem igen! Innan dess ska jag och barnen gå på Children's Museum i S:t Paul. Det blir nog mysigt :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0