I wanna hold you, till the fear in me subsides.

Jag har kommit på en sak. Allt i USA är större än i Sverige. Till och med vädret! Idag var vi iväg till Bunker Beach ett helt gäng. Det var jag, Åsa och barnen och dessutom Åsa och Daves kompisar Elisabeth och Mikael och deras två barn (som är lika gamla som Alex och Emma) som bor hos oss. I början var det soligt och fint, men efter lunch började det regna. Då regnade det inte bara lite, som det gör hemma, utan det var ett riktigt skyfall! Så vi åkte hem dyblöta. Man visste inte riktigt vem som hade doppat sig i vattnet och vem som hade gått på land :)

Igår hann jag inte blogga. Igår var det 4th of July. Dagen började med pannkakor. Sedan åkte resten av familjen och gästerna till en "Ice Cream Social" i en park i närheten där det bjöds på glass och musik. Själv var jag hemma och tog en dusch och läste vidare i Stieg Larssons Millenium-trilogi. Nu har jag kommit en bit in i Luftslottet som sprängdes. Det var rätt skönt att bara få vara helt själv en stund. Vi åt middag när de andra kom hem, och sedan på kvällen åkte vi till en park en bit bort för att titta på fyrverkerier. Vi var där två timmar innan det skulle börja, för att få bra platser, och sedan stannade Dave och Mikael vid våra stolar medan vi andra gick bort till det kringresande tivolit som hade ställts upp i parken. Barnen fick åka karuseller och rutchkanor och jag fick åka Flygande Mattan med Alex för det var ingen annan som ville. Vi hade jättemysigt och åkte i ungefär en timme innan vi gick tillbaka till våra saker och väntade. Fyrverkerishowen var verkligen värd att vänta på! Den höll på i en halvtimme och avslutades med en otroligt häftig final! Rökmolnet låg tjockt.



Jag tror att jag somnade vid ett i morse! Därför är det nog bra att sova nu. Efter Bunker Beach åt vi middag och sedan åkte jag, Dave och Mikael till gymmet. Efteråt plockade vi upp Alex från simträningen och åkte och köpte glass! Tydligen hade alla andra köpt glass efter att ha lämnat av Alex vid träningen, och då var det ju inte rättvist att han inte skulle få någon. Jag retades med Dave och sa att i USA tar man bilen till gymmet, och efteråt tar man bilen till glassaffären :)

Imorgon ska allihopa utom Åsa och Dave (som jobbar) åka till Mall of America. Vi ska nog snarare gå på akvariumet och nöjesparken än att shoppa, men vi får väl se...

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0