Underbar, stanna hos mig.

Nu är det ganska exakt en vecka sedan jag skrev här senast. Hej.

Min vecka har varit väldigt trevlig. I torsdags hade vi friluftsdag! Jag ett par kompisar åkte längdskidor på Drottningholms golfbana. Det var jättekul men ganska jobbigt. Jag åkte lite över en mil, och sista biten av sista varvet var riktigt jobbig. När man sedan sätter sig framför tv:n och ser hur de åker tre mil på en timme, medan en mil tog oss tre timmar (inklusive lunch), känner man sig ju inte så vältränad. Å andra sidan är det ju lite skillnad på träningsmängd också, så man ska nog inte jämföra sig med OS-deltagare. I vilket fall var det väldigt kul att åka skidor, och jag är superladdad på sportlovsläger till Kittelfjäll om en vecka!!

Igår var en väldigt social dag för mig. Mamma hade bjudit in lite folk till semmelkalas här hemma, och det var grymt trevligt! Vi var 24 personer här i vårt lilla radhus, så det blev ganska trångt. Det var ganska jämnt fördelat barn och vuxna, och alla var kompisar till oss, så vi barn (jag fyller faktiskt 17 om en månad, men okej då) var på övervåningen och de vuxna i vardagsrummet. Jag och mamma hade bakat 43 semlor! Vi på övervåningen hade jättemysigt när vi satt på golvet i hallen och hade picknick och skrattade åt en 1,5-årig kille som knallade runt och var jättesöt! Han älskade min sackosäck, men han kunde inte komma ur den :)

Efter det lilla kalaset åkte jag hem till Johnny. Han och hans bästa kompis Linus bjöd mig och Linus' flickvän Viktoria på middag! När vi kom dit var det jättehemligt vad de lagade för mat, så vi fick gå förbi köket med ryggen mot köksdörren. Det visade sig sedan att de hade lagat fläskfilé med klyftpotatis. Så vi satt där och åt och hade jättemysigt. Jag och Johnny tittade sedan på Melodifestivalen (som han egentligen inte tycker om alls, men han tittade på det för min skull) och när de andra kom tillbaka från bastun tittade vi på någon Beck-film. Killarna är tokiga i de filmerna, och jag och Viktoria hade väl egentligen inte något emot det. Vid halv elva skyndade vi oss iväg till busshållplatsen och åkte med Viktoria till pendeltåget. När de gick av skulle jag vidare en bit till, så jag kom väl hem vid kvart över elva. Då tittade jag, mamma och min lillasyster på när Marcus Hellner tog OS-guld och Johan Olsson tog brons i dubbel jaktstart! Vilka grymma skidåkare vi har!

Idag är det äntligen sol ute! Jag ska ut och fota så fort jag är färdig här :)
Bless// Johanna


Kom över det, det finns fler killar därute. Han är min :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0