Så plötsligt står du där, och blir det enda jag kan tänka på.


Att blogga regelbundet är ganska lätt. Att blogga regelbundet och ofta däremot, det är lite svårare. Så jag kompenserar genom att skriva länge istället. Om jag nu kan få någon ordning på orden. Det höll på att bli så jag komptenserar jag genom att skriva länge. Så kan det gå (när man genmanipulerar dill) (internskämt) :)

I helgen var jag och min kompis Sara i Eskilstuna! Vi lämnade huvudstaden och åkte dubbeldäckartåg en timme till våra kompisar som vi träffade i somras. Det var så sjukt kul! Vi kom dit vid tolv på lördagen och träffade Johanna, Anna, Ida och Louise vid tågstationen. Vi bodde (alla utom Louise) hos Johanna och hängde hos henne, var på ungdomsmöte/ungdomsgård i pingstkyrkan på lördagskvällen, var på gudstjänst på söndagen och tillbringade en dag hos Johanna innan vi tog tåget hem klockan sex. En av höjdpunkterna var när vi såg Melodifestivalen på storbildsskärm på ungdomsgården, och jag, Johanna och en annan Johanna bildade Johanna-soffan och betygsatte låtarna. Salem al Fakir var ju i en klass för sig! Vi somnade hos Johanna runt halv ett, och sov fyra personer skavfötters i en dubbelsäng! Det var trångt men kul. Sara råkade ligga på något hårt så vid sju på morgonen la hon sig på extramadrassen som fanns där inne. Efter att ha legat raklång hela natten var det så grymt skönt att kunna böja på benen. Men det var en helt grym helg som måste göras om snart, fast här i Stockholm.

Igår hade jag studiedag. Det var ganska skönt att få sova hur länge jag ville och bara få ta det lugnt hemma. Jag promenerade till Ica och handlade mat och gick hem igen (sammanlagt 3km), la mig i soffan med datorn och skrev på min svenskauppsats och åkte in till stan och hade körövning med Sthlm Voices på kvällen. Vi var bara åtta stycken men eftersom jag hade varit ensam hela dagen var jag jätteglad över att se folk över huvud taget. Jag var nog lite sprallig :)

Idag var det skoldag. I slutet av dagen hade vi information om de individuella valen, där alla kurser fick ställa ut och man fick gå runt och ställa frågor. Jag skulle bara titta på Franska steg 4, men jag följde med lite andra runt och det slutade med att jag, Filip och Gordon satt i biblioteket och snackade om allt möjligt. Egentligen var vi där för att jag och Filip skulle fylla i en varsin blankett inför utvecklingssamtalen imorgon, men vi kom som sagt in på en del annat. Det var, skumt nog, ganska mysigt att sitta där och snacka.

Jag tror att jag och pappa ska försöka oss på att lyfta upp min lillasysters gamla bokhyllor på vinden nu ikväll. Håll tummarna! Imorgon har jag som sagt utvecklingssamtal, vilket innebär att jag inte har något annat på hela dagen! Jag har samtal kl nio, ska till skolläkaren halv tio och förhoppningsvis få ett recept på astmamedicin och sedan är jag ledig. Jag ska gå lite på stan och sedan äta lunch hos min farmor och farfar. Det kommer bli en skön dag.



Är det inte helt fantastiskt hur man helt plötsligt kan komma på sig själv med att öppna hela sitt hjärta för någon som för inte så länge sedan gick en lite på nerverna? Man tittar på personen och undrar "när slutade du vara störig, och när blev du min vän?". Och kanske viktigast: "hur kom det sig att du ville bli min vän?".


Att sedan höra honom säga att han valde att sluta med det störiga värmer rejält. :)


Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0