I never knew perfection until I heard you speak



"Dagens outfit" är kanske inte riktigt min grej, men jag måste ju berätta vad jag klädde på mig i morse!

- linne
- t-shirt
- fleece-långkalsonger
- jeans
- ett par strumpor
- ett till par strumpor
- munktröja
- jacka
- halsduk (virad runt halva ansiktet och utan en enda glipa)
- varm mössa
- skidhandskar
- grova kängor

Är det -22 grader när man vaknar så är det. Då får man sucka lite, skaka på sig och klä på sig ordentligt. Jag måste erkänna att jag inte har frusit under hela dagen!

Annars har det inte hänt så mycket idag. Som alla vet eller borde veta var det ju kaos i all trafik, speciellt kollektivtrafiken. När jag stod och väntade på bussen hemma fick jag ett sms från min lärare att den första lektionen var inställd. Först tänkte jag gå hem och åka lite senare, men sedan tänkte jag att det var lika bra att åka direkt ändå. Tur det. Istället för 45 minuter från dörr till dörr tog det en timme och 45 minuter att ta sig till skolan. När jag kom till pendeltåget och såg att det var störningar hoppade jag på en buss som går direkt in till stan istället. Den tog en timme och tio minuter, men jag behövde ju inte byta någonstans och jag kunde sitta ner hela vägen. Det var faktiskt ganska mysigt, främst för att solen sken.

Nu ska jag sova. På grund av en massa läxor har jag inte kunnat titta på OS nu i kväll, men jag såg lite hockey Sverige-Finland när jag åt frukost i morse :)

För övrigt har jag smällt i mig ett antal bitar halloumi idag :) Jag kom fram till att man kan värma den i micron om man inte orkar ställa sig och steka den! Kunde knappt sluta äta... :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0