Hur kan du ens fundera på att drunkna och lämna mig här?


Så har man fått ännu ett katastrofsamtal från den käre pojkvännen. Den här gången hade de haft dykning i skolan och skulle göra tre kullerbyttor på tre meters djup när det svartnar för ögonen på honom, han försöker dra in luft som reflex, får massa vatten i lungorna, blir uppdragen och resten av klassen får pressa ut vattnet ur honom. När han ringde mig låg han hemma på soffan och mådde åtminstone ganska bra. Jag kan inte förstå hur han lyckas råka illa ut vad han än gör! Det är i sådana situationer man bara vill transportera sig genom telefonen till andra änden och krama om honom ordentligt. Tur att han åtminstone alltid överlever allt :)

Idag har jag mer eller mindre varit ledig. Vi hade en hel dag avsatt för utvecklingssamtal, och eftersom jag hade mitt först av alla var jag ledig sedan. Varken jag, mamma eller min mentor tyckte att jag hade så fruktansvärt mycket att utveckla... Direkt efteråt skulle jag till skolläkaren, och mamma hängde på. Jag förklarade hela grejen med ansträngningsastmaanfallen (kul ord!) och mamma fyllde i. Jag fick mitt recept på Bricanyl och läkaren skulle skriva en remiss till vårdcentralen så att jag kan få en ordentlig kontroll. Efter det gick jag på stan och köpte en födelsedagspresent till min kompis Sara, och åkte sedan hem till min farmor och farfar. Min kusin Fredrik var också där, och vi åt lunch och spelade spel och fikade. Jag kom sist i spelet (Geni, ett frågesportsspel), fast jag ledde ganska länge. Vid halv fyra skjutsade farfar hem Fredrik till hans studentlägenhet och mig till pendeltåget. Jag åkte sedan direkt till kyrkan och var dansledare med Emma innan jag åkte hem.

Där var i princip hela min dag. Imorgon ska jag förhoppningsvis gå och träna :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0