Maybe he won't find out what I know: you were the last good thing about this part of town.


Äntligen jullov! Som jag har längtat och behövt det! Nu ska jag bli helt frisk i både hostan och benhinneinflammationen. Så det så.

Idag var det vinteravslutning. Vi sjöng lite och rektorn höll det kortaste talet i världshistorien! Det var allvarligt tre minuter långt och bestod i princip av "ni har jobbat hårt, ha en god jul så ses vi taggade till nästa termin". Som kompensation höll rektorn för den engelska sektionen ett 20-minuterstal om astronomi. Ganska intressant, men för långt för att de flesta skulle hänga med.

Efter avslutningen gick jag och Disa på stan. Jag fotade lite, vi åt lunch och jag handlade mina sista julklappar! Den allra sista fick jag besöka tre butiker i samma kedja för att få tag i, men det är den värd. En av mina bästa julklappar någonsin! :)

När jag kom hem tittade jag på Nobelföreläsningen i fysik. Det var jätteintressant! Speciellt när man som naturare är lite insatt och kan förstå vidden av deras upptäckter. Ett meterbrett stycke grafen av ett enda lager kolatomer, det är fantastiskt!

Nu ska jag tygla naturaren. Ikväll har min lillasyster julshow med sin skola. Det ska bli jättekul att titta på!
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0