If you jump I will jump too, we'll fall together.

Idag har jag och min lillasyster varit duktiga. Vi har fixat till min cykel som hon ska använda imorgon. Styret var snett, handbromsen till bakhjulet tog nästan inte alls, sadeln var för hög och däcken behövde lite mer luft. Men nu är allt som det ska vara igen och jag har en liten oljefläck kvar på handen.

Jag, mamma och lillsyrran var inne i stan idag. Vi åkte till Söder och gick på det nya muséet Fotografiska! Det var jättekul. Muséet var ganska litet och innehöll fem fotografers utställningar, bland annat Ett barn blir till av Lennart Nilsson. Det är grymt häftiga fotografier av ett foster inne i magen! Man blir helt fascinerad av de upp till 20 cm små människorna. Tänk att man har varit så liten en gång! När vi kom hem gick jag och min lillasyster ut och fotade. Jag tror att vi var lite inspirerade... I vilket fall sminkade jag upp henne och hon valde fina kläder, och jag fotade henne sittandes i en backe med gräs och solljus :)

Igår var städdag för mig. Mitt rum var i smått kaos efter hemkomsten från USA, så jag plockade och dammade och dammsög hela förmiddagen. Sedan städade jag min dator. Jag hade över 7000 bilder på den, och dagen innan hade den hängt sig och krånglat så jag laddade över alla mina bilder till min externa hårddisk. Sedan kom det skojiga jobbet att rensa ut det jag inte ville ha eller inte rensat ut tidigare. Det tog sammanlagt 6 timmar, och runt 2000 bilder måste ha slängts. Snacka om att vara duktig! :)

Imorgon kommer de flesta av mina tjejkompisar från högstadiet hit! Vi ska åka och bada på eftermiddagen och sedan sova över hos mig :) Det ska bli jättejättemysigt!

Nu måste jag sova.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0