I'd do it all again for you.

Åtta tjejer (om man räknar in mamma och lillsyrran) i ett litet radhus är en rätt kul upplevelse. Varenda spegel blir upptagen på morgonen! Igår träffade jag Marre, Pellan, Olivia, Noon och Anna i Rålambshovsparken för sol och bad. Sedan åkte vi hem till mig och hade tjejkväll. Vi lagade middag (note to self: icke färsk pasta ska tillagas längre än färsk, oavsett vad det står i receptet), tog en liten sväng till stan, kom hem och satt och pratade vid mitt köksbord till halv tre på morgonen. Sedan sov vi mellan tre och elva, gjorde scones till frukost och packade ihop alla grejer. Det var jättemysigt! Jag har saknat tjejerna.

Idag var jag, mamma, min lillasyster och hennes kompis på Cosmonova och Naturhistoriska Riksmuséet. Vi såg Deep Sea och några utställningar. Efter två tredjedelar av filmen insåg jag att jag hade sett den ett par år tidigare, men det gjorde ingenting. Halva upplevelsen på Cosmonova är själva filmformatet, filmen kan man se hur många gånger som helst. Det var en bra dagsutflykt.

Nu ikväll har vi sett på två filmer! Mamma hyrde Prinsessan och grodan och Julie & Julia. Det var skönt att bara sitta i soffan och titta på bra film ett tag. Prinsessan och grodan var väldigt bra, men lite hemskare än man kunde trott. Voodoo är läskigt. Av Julie & Julia blev man hungrig, men den var supermysig! Jag rekommenderar båda filmerna! :)

Imorgon ska jag förhoppningsvis gå och simma :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0