The need to be loved can't be wrong.

När jag är lite mindre pigg än vanligt har jag en låt som alltid gör mig glad: Boogie Wonderland från filmen Happy Feet.

Igår var jag på middag hos farmor och farfar med min lillasyster och mamma. Det var jättemysigt! Vi var ute och promenerade vid Ulriksdals slott och spelade Geni. Jag vann faktiskt! Farmor och farfar är annars de mest allmänbildade människor jag känner. När vi kom hem spelade jag, mamma och lillasyster Monopol och tittade på Jesus Christ Superstar. Samtidigt. Det gick väl sådär. Man blev lite ofokuserad på spelet, så vi spelade en stund och sedan la vi ner det. Men det var ändå mysigt, även om kreditkort inte alls är lika charmigt som när man hade papperspengar.

Idag ska jag träffa Johnny! För första gången på två veckor... Men jag ska hem till honom senare idag. Nu på förmiddagen har jag dessutom gjort en deal med min kompis Felicia om att jag ska få köpa hennes iPod Nano! Skärmen på min mp3 har gått sönder och jag skulle kunna behöva lite mer utrymme, och hon har en iPod Touch och behöver inte den gamla längre. Så jag ska få den till en tredjedel av inköpspriset :) En mycket bra deal, tycker jag!

Ett annat anti-tristhets-tips är musikalmusik över huvud taget! Moulin Rouge, Happy Feet, Grease, Hairspray och Rent är de musikaler som ingår i min musikalspellista på Spotify :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0