I like you a lot, lot, think you're really hot, hot.


Jag kände för lite partymusik såhär på fredagseftermiddagen, då blev det Lady Gaga. Bland annat. Min party-spellista innehåller annat också, jag lovar :) Man kan tycka lite allt möjligt om hennes stil, uppträdande etc, men man kan inte förneka att hon gör bra partymusik!

Idag har varit en ganska speciell dag. Egentligen hade jag inga lektioner i skolan för att tvåorna skrev nationellt prov i svenska hela dagen, men min kemilärare la vårt kemiprov idag så att vi skulle få mer tid. Problemet var bara att jag hade en tid för allergitest samma tid som provet. När jag pratade med min lärare om det sa hon att jag kunde komma till skolan så fort som möjligt efter testet. Sagt och gjort. Jag kom till skolan två timmar efter att provet började. Alla fick två och en halv timme på sig, så jag fick sällskap första halvtimmen av provet, sedan var det bara jag och min kompis Cecilia som hade varit hos tandläkaren. Men hon fick gå och sätta sig i ett annat rum, så jag satt där helt själv i en kemisal med plats för 32 personer... Provet kändes faktiskt bra, även om det var en uppgift som jag är väldigt osäker på om jag gjorde rätt.

Allergitestet innan provet gick också bra. Jag fick träffa en sjuksköterska som gjorde pricktest för att se vad jag är allergisk mot, och en del andningstester för att kolla astman. Dessutom fick jag en stark astmamedicin. Alla astmamediciner som jag har använt har haft biverkan att man blir lite darrig i kroppen. Den här medicinen hade samma bieffekt, fast mycket starkare! Precis efter att den hade börjat verka kunde jag inte skriva, så darrig var jag! Som tur var gick det över till provet! Efter undersökningarna fick jag träffa en läkare. Vi diskuterade allergin, astman, allergivaccination och jag fick fem recept på olika allergi- och astmamediciner. Fem stycken! Tabletter, ögondroppar, nässpray och två astmainhalatorer. Jag är inte helt säker på att jag kommer hämta ut allihopa, men en del av dem kan vara bra. Antar jag :)

Jag var färdig med provet kvart i ett, så jag var hemma vid kvart över två. Jag tog en onödigt lång busstur hem bara för att jag kände för att åka buss. Skumt men kul :) Sedan filade jag naglarna, lyssnade på musik och tittade på tv. Det var jätteskönt att bara slappa efter att ha pluggat till 11 igår kväll.

Imorgon åker jag iväg på kvällen och kommer hem på tisdag. Så det här blir nog sista blogginlägget innan dess. Men jag skriver ju en mindre roman i varje inlägg, så det finns ju lite att läsa ;)




Det här klippet hittade jag när jag letade Lady Gaga. Man måste säga att snubben är bra filmare!
Bless och trevlig helg! //Johanna

Kommentarer
Postat av: Ellen

hur många läsare har du? :)

2010-04-25 @ 20:44:23
URL: http://pellmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0