Would you escape with me?

Jag måste nog sova snart. Jag är så sjukt trött! Har ingen aning om var utmattningen kom ifrån, men när jag kom hem var jag tvungen att lägga mig på sängen och plugga för att jag knappt orkade sitta upp! Det visade sig att det var ett ganska bra sätt att plugga på. Jag släckte min jättestarka sänglampa, la två kuddar vid fotändan och läste i ljuset från skrivbordslampan. När jag inte orkade plugga mer (efter en kvart) ringde jag Johnny. Tänk att två minuters samtal kan ge så mycket energi :) Efter det pluggade jag en kvart till. Jag tränade matte i 80 minuter på lektionen idag, så jag känner mig mycket förberedd.

Efter skolan idag tog jag äntligen Grönt Kort i golf!!! Jag och pappa gick en runda med golftränaren som vi gick på nybörjarkurs hos hela sommaren, och han godkände oss utan tvekan! Jag har visserligen spelat bättre, men det gick ändå bra. Ett extra plus var att vi åkte golfbil runt hela banan, och jag fick köra i slutet :) Tränaren frågade om jag ville köra själv från början, men jag vågade inte. Tur det egentligen eftersom det på två ställen krävdes att man skulle köra över broar som var marginellt bredare än bilen och nerför en lång backe i skogen innan sista hålet! Jag fick köra vid sista hålet där det bara var plant gräs. Det var inte så svårt. Gasa och svänga :) Jag backade också och svängde runt nästan som man gör i bilspel på datorn. Nästan. Men det var jättekul att köra golfbil, även kallad "muppbil för lata golfare".

Imorgon har jag matteprov! Dessutom ska jag dansa, äta middag hos farmor och farfar och åka förbi mammas jobb efter dansen. De har någon form av spelkväll som mamma ska vara med på. Innan jag gör allt detta ska jag sova!!!
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0