Utan dig skulle jag inte vara så här lycklig

Idag har jag varit på släktmiddag. Det händer inte så ofta, trots att vi är en liten släkt. Som jag tidigare har berättat fyllde farfar år i veckan, och idag var det födelsedagsmiddag. Jag, pappa och lillasyster åkte in till farmor och farfar på Östermalm och köpte blommor på vägen. På middagen var även min farbror, hans fru och deras två söner, 27 och 23 år gamla. Det var faktiskt väldigt trevligt! Vi åt middag, tårta och satt och pratade i ungefär två timmar. Efteråt åkte jag, pappa och syrran till Bauhaus och tittade på tapeter. Min lillasyster vill göra om sitt rum, så vi gick runt där och tittade på olika nyanser av blått och framför allt brunt. Vi tog med oss fyra prover hem på olika bruna tapeter, och jag ser ärligt talat inte skillnad på "chokladbrun" och "ljung"!! Jag tror att "ljung" är lite gråare, men det beror på vilket ljus man har för tillfället...

Jag hann med att träffa Johnny en liten stund idag också. Vid sju gick jag ut och träffade honom och Linus i ishallen. På vägen mötte jag min kompis Danne och hans kompis Bella. Jag träffade dem på bussen i onsdags, så det kändes ganska kul att se dem igen. Jag hälsade och pratade lite och gick sedan till ishallen. Linus och Johnny satt och tittade på två tjejlag som spelade hockey. Varför vet jag inte riktigt, men det verkade de inte heller veta. Vi satt i vilket fall som helst där i typ 10 minuter. Det var kallt, men turligt nog är Johnny (som alla killar) varm av sig. När första perioden var slut gick vi en liten bit hemåt innan de sa hejdå till mig. De skulle iväg någonstans och var tvungna att åka vid kvart i åtta. Men det var skönt att träffa dem en stund.

Nu ikväll har jag, pappa och syrran tittat på "Ocean's Eleven", ätit jordnötsringar och myst. Jag ska inte vara uppe lika länge ikväll som igår kväll, så snart går jag och lägger mig. Eller rättare sagt: snart stänger jag av datorn. Jag ligger redan i sängen :) Imorgon ska jag och pappa åka och slå ett par golfbollar, och jag ska plugga inför nästa vecka.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0