Studiedag!

Den här dagen var mycket välkommen! Idag har jag varit ledig från skolan, och det har varit riktigt skönt! Helgerna är alltid fyllda av aktiviteter och saker som måste göras, men idag har jag bara varit och tagit det lugnt. Vaknade halv nio, låg i sängen till nio, åt frukost och satte mig i soffan med en kanna te, dagens tidning, en korsordstidning och radion. Där satt jag till klockan elva. Helt underbart! Jag drack tre och en halv kopp te (inklusive en till frukost) och bara njöt. Efter det övade jag breaking i 40 minuter och duschade eftersom jag blev så grymt varm! Breakingen gick ganska bra men om någon skulle ha gått förbi och tittat in genom fönstret skulle det ha sett ganska konstigt ut. En liten tjej i mjukisbyxor, tjocktröja och mössa som står på huvudet i vardagsrummet! Men måste man öva så måste man.

Jag åt örtkryddad pyttipanna med sockerärtor till lunch, satte mig i soffan med korsorden igen och väntade på att Johnny skulle ringa. Han kom hit vid tio i två och var tvungen att gå tjugo över. Han hade tid hos sjukgymnasten, och han trodde att det var halv tre. Det visade sig sedan att det var klockan två, men det gjorde inte så mycket. Jag har en ganska virrig pojkvän... :)

Just nu sitter jag och chattar med min kompis Pellan. Hon har engelskalektion, men i hennes skola får eleverna egna datorer så hon var inne på msn under lektionen! Som tur är pratade vi bara i början av hennes lektion :) Jag har dessutom världens konstigaste frisyr just nu. Jag har upptäckt att mitt hår blir lite vågigt och fint om jag har det i en knut, men för att få jämna vågor har jag nu satt upp två knutar. Det ser ganska kul ut, men jag är ensam hemma.

Ikväll blir det kyrkan!! Jag och Evelina ska träffas klockan sju och göra färdigt dansen till vår dansgrupp, sedan öppnar cafét klockan åtta. Det ska bli jättekul! Nu ska jag hämta något att äta. Hungrig.
Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0