Gäsp.

Hur lyckas man bli så här trött? Jag kan inte förstå det. Tur att det står en skön säng och väntar på mig.

Idag började det en ny tjej i vår klass. Hon heter Clara och är jättegullig! Det måste kännas jättekonstigt att börja i en ny klass efter fem veckor i gymnasiet, men hon verkade ta det ganska lugnt. Vi var tydligen jättesociala jämfört med hennes gamla gymnasieklass! Efter fem minuter sa hon att hon redan hade bättre koll på oss än den gamla klassen :) Jag tror att vi tog emot henne bra. Innan svenskan gick jag, Clara och några till till ett café precis bredvid skolan och fikade. Vi satt utomhus och frös ihjäl, men jag och Clara delade på en filt så vi fick lite lite värme. Hon kände några i vår klass sedan tidigare, så jag hoppas att hon ska trivas.

Jag har ont i rumpan. Idag har jag cyklat 8 km med en stenhård cykelsadel! 1 km till pendeltåget, 4 km från tåget till kyrkan och 3 km från kyrkan och hem! Under den första och sista resan var det mellan +6 och +10 grader kallt!!! Som tur var kom jag ihåg vantar imorse. Mina isländska ullvantar var sjukt sköna att cykla i.

Idag har jag ävet klippt håret och varit dansledare. Min nya frisyr blev väldigt snygg, även om den inte riktigt blev som jag hade tänkt. Jag bad frisörskan ta 2-3 cm på längden, istället måste hon ha tagit minst 5 cm! Men det är ändå ganska skönt att vara av med det... Dansen gick jättebra! Nu är vi färdiga med hela dansen, efter en del bus och tillsägningar. Många av tjejerna klagar på att de är trötta eller har ont när vi har dansat en stund, men när det leks kull på fruktpausen märks det inte alls! De är helt underbara!

Imorgon ska jag träffa delar av min gamla klass och sjunga kör med dem. Jag vet inte om man skulle öva något på bitarna hemma, men jag har inte gjort det. Har inte hunnit.
Bless// Johanna


Kommentarer
Postat av: Viktor

Varför tycker alla 6 - 10 grader e kallt???!! d e jue varmt fortfarande vid 4 ...

2009-09-30 @ 23:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0