Det är ju så att man blir mörkrädd...

Det här med bloggar är knepigt. Det är jättekul att blogga och berätta om vad man har för sig på dagarna, men det kan bli helt fel också. Jag, mamma och pappa pratade lite idag om vad bloggar, Playahead och webbkameror kan utgöra för fara. Mamma hade varit på min lillasysters föräldramöte där det pratades en hel del om att fyra tjejer i klassen hade klätt av sig halvnakna framför en webbkamera när de chattade med några män på en övernattning utan föräldrar hemma. Man blir ju faktiskt mörkrädd! Det är så tragiskt och vidrigt att det finns män som lurar i dessa tjejer att de ska få påfyllning på mobilen och biobiljetter om de slår på webbkameran!! Man börjar ju fundera på riskerna med att ha en offentlig dagbok då, men samtidigt känns det inte alls lika farligt att ha en blogg som att chatta med okända människor. Trots det håller jag mitt efternamn och bostadsort för mig själv. Att jag bor i Stockholm räcker gott :)


För övrigt idag har jag pluggat matte, franska, engelska och lagat mat idag. Jag och pappa lagade canneloni med ricottaost, spenat och tomatsås! Så sjukt gott!! Själva matlagningen var även riktigt rolig! Jag borde kanske ha tagit en bild, nu när jag tänker efter. Nåja, ni får lita på mig. Nu ska jag sova. Imorgon blir det skola och uppspelsprov i golfen!! Håll tummarna!

Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: elin

Ååh, vad kul ! Då ses vi där, Kittelfjäll är så otroligt bra!! :D

2009-09-27 @ 22:46:22
URL: http://elinmagdalena.blogg.se/
Postat av: Malin

Oj :o Man blir verkligen rädd, så små tjejer som klär av sig i webcam? Det är ju läskigt.

2009-09-28 @ 12:29:51
URL: http://fliegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0