Allt jag kunnat önska

Jag känner att jag borde sova. Klockan är för mycket för att jag ska kunna tänka riktigt klart, men jag ska försöka :)

Idag var jag lite småsur på Johnny. Han har ingen skola på tisdagar, så han sov till halv elva imorse medan en annan stackare fick gå upp halv sju! Skoldagen var som den brukar, med ett undantag. Det var föreningsdag idag! Alla skolans elevföreningar fick göra en tvåminuterspresentation av sin grupp i aulan inför alla ettorna och sedan fick man gå runt och gå med i någon eller några organisationer om man ville. Jag gick med i Credo, den kristna skolgruppen. Jag var ju ordförande i den kristna gruppen på AF så då vill jag vara med här också.

När jag kom till skolan imorse var min kompis Agnes gladare än vanligt. Det visade sig att hon hade fått en pojkvän igår!! När jag och Marre var på väg för att träffa vår gamla klass i Gamla stan sprang vi på Agnes och en killkompis till henne, och de blev ihop samma kväll!! Så sjukt mysigt! Man kan ju tycka att våren är den tid då alla blir kära, men det visar sig att folk blir ihop på hösten också.

Efter skolan var jag och min kompis Melina tvungna att stanna kvar i skolan i en dryg timme. Vi hade nästan glömt att vi ska lämna in ett grupparbete i samhällskunskap imorgon, så vi skrev klart det efter skolan. Jag hade planerat att åka hem till Johnny mellan skolan och dansen, men det hann jag inte på grund av den där sketans uppsatsen! Istället gick jag till Citykonditoriet, köpte en macka och en chokladboll och satte mig där och läste "Högläsaren" av Bernard Schlink som vi ska läsa i svenskan. Efter en timme åkte jag iväg till dansen. Det var lika kul och lika jobbigt som vanligt!

Nu måste jag verkligen sova!
Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0