Måndag för evigt

Hej kompisar! Nu har en ny vecka startat. Bara tre veckor kvar till höstlovet! Längtar...

Idag har jag varit i skolan. Dagen började med att den kristna skolgruppen samlades för morgonbön! Grymt bra sätt att starta veckan på. Vi träffades, pratade lite (på engelska förstås), läste ett bibelord och bad. Mitt under bönen i dansrummet kommer två killar från elevkåren in och går genom dansrummet till elevkårsrummet. Där inne börjar de spela technomusik på hög volym!! Som Caleb sa: "I was about to pray that they would turn off the music". Själva skoldagen bestod av matte, lunch, engelska, kör och två timmars håltimme! Vi skulle haft kemi mellan matten och lunchen, men läraren var borta så vi hade hål istället. Jag och en del av klassen satt i biblioteket och pluggade inför kemiprovet på onsdag.

Efter skolan åkte jag hem, var hemma en timme, träffade Johnny i 15 minuter och åkte till stan för att sjunga kör med min gamla klass. Det var jättekul! Vi var ganska pratiga, men kompenserade genom att sjunga bra. Vår körledare gör så mycket roliga övningar! Vi avslutade kvällen med att sjunga "Jul, jul, strålande jul", springa runt i rummet och kasta en halsduk mellan oss. Snacka om att det känns knäppt att springa och sjunga en långsam sång samtidigt! Tänk om någon hade kommit in!

Imorgon ska jag på bibelstudium efter skolan. Kristna gruppen anordnar ett litet möte om Bibeln, som ska bli jätteintressant. Sedan ska jag dansa och plugga.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0