Livet är en karusell

Idag var jag tillbaka i skolan. De verkade ha saknat mig! Jag fick världens största kram av Agnes när jag kom till skolan, och vid lunchen konstaterade hon att hon inte alls hade varit lika hyper igår :) Då känner man att det var värt lite lite yrhet att få vara i skolan.

Dagen i allmänhet var ganska soft. Franska, svenska, matte, klassråd och engelska. Det enda jobbiga var engelskan. Vi har fått välja mellan lite olika romaner att läsa, och en av uppgifterna är att göra en ordlista med 40 svåra ord och lämna in den. När jag satt och kämpade för att läsa färdigt i söndags och måndags skrev jag ner svåra ord som jag stötte på, och samlade väl 20 ord åtminstone. När jag kom till engelskan gick det upp för mig att man förutom själva ordet skulle ha med ett par ord runt så att man fick ett sammanhang. Vilket jag inte hade gjort. Så nu ska jag sätta mig och leta upp alla de där orden för att göra en komplett lista. Jag kommer DÖ! 20 ord utspridda på 200 sidor... Det är väl bara att sätta igång. Som tur är ska det inte vara inlämnat förrän på fredag, men ändå! Störigt...

Efter skolan skulle jag egentligen gått på möte med kristna skolgruppen, men jag var så trött i huvudet att jag åkte hem istället. Man blir helt slut av att balansen är lite störd. Tur att jag i alla fall kan gå rakt :) Det hade sett ganska kul ut annars!

Imorgon ska jag till skolan. Klarade jag det idag kommer jag klara det imorgon också. Imorgon kväll ska jag till dansen i kyrkan, även om jag kommer försöka hålla mig relativt stilla. Lättare sagt än gjort. Dessutom saknar jag Johnny. Hans mobil har nästan inga batterier, så jag har inte hört från honom sedan i söndags och lär nog inte göra det senare i veckan heller...

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0