I know that it's a wonderful world, when you're with me


Godmorgon kompisar! Snart är det faktiskt fredagsmorgon, och att säga godnatt känns helt fel, så jag önskar godmorgon.

Just nu håller mitt höstlov på för fullt! Jag älskar höstlov! Det är verkligen skapat för att umgås med kompisar. Det är inte som påsklovet eller jullovet där alla vuxna är lediga från jobbet, utan höstlovet infördes från början för att gymnasieelever skulle ha en chans att ta igen det som de eventuellt låg efter med. Har man då inget skolarbete att göra kan man göra precis vad som helst!

I tisdags kom Johanna och Anna från Eskilstuna hit. Jag och Sara åkte in till stan och träffade dem vid elva på förmiddagen och vi gick sedan på stan större delen av dagen. Vi promenerade förbi Sergels torg, Kungsträdgården (där vi såg Bolibompabilen!), Slottet, Gamla stan och Drottninggatan innan vi åt lunch på Citykonditoriet. Efter det bar det av med tunnelbanan till Globen. Vi tittade på Globen, tog ett par kort och åkte sedan därifrån efter tre minuter! Förmodligen väldigt onödigt, men ingen Stockholmsvisit är komplett utan ett besök vid Globen. Sedan tog vi tunnelbanan hem till Sara (23 stationer), hämtade hennes övernattningsgrejer och åkte hem till mig. Från att vi träffades till att vi kom hem till mig gick det 6,5 timmar! Hos mig åt vi tacos, tittade på två filmer och somnade vid ett. På onsdagen bakade vi scones, tittade på en film till och åt lunch. Sedan åkte vi till stan och gick till Beyond Retro och provade knasisga kläder. Det var så sjukt kul att träffa Eskilstunorna (och Sara, förstås)! Vi ska till samma nyårskonferens, så vi kommer ses igen.

Vid halv sex på onsdagen sa jag hejdå till tjejerna och gick till centralen för att träffa Disa, Agnes och Jossan från klassen. Vi åkte hem till mig och hade spelkväll! Det var sjukt mysigt! Vi bakade pizza och spelade Twister, Rappa-Kalja och Brainstorm i vardagsrummet. Kameran gick runt och användes flitigt, speciellt under Twister. Den som snurrade på brickan fick även vara ansvarig för att fota de roligaste ställningarna! Snacka om att alla hade ont i kroppen efter ett antal omgångar! När vi spelade Brainstorm fanns det ett par jättehäftiga glasögon som en i laget skulle ha på sig. De var små av gul plast och knallröda plastglas! Man såg helt knäpp ut! Vi spelade väl spel i 3,5 timmar innan vi promenerade till pendeltåget klockan elva på kvällen. Vi hade så grymt roligt! Värt att göra om...

Idag har jag inte gjort särskilt mycket. Eftersom spelkvällen var hos pappa sov jag över hos honom och åkte till mamma idag. Jag kom hit runt ett och satte mig i soffan och läste och surfade på datorn till klockan sex. Då åt jag middag själv och gick sedan tillbaka till soffan. Mamma var på körövning och lillasyster kom hem från en kompis vid åtta. Det var en skön slappdag.

Imorgon ska jag, mamma och lillasyster se Michael Jackson-filmen "This is it". Det kommer bli så sjukt kul!
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0