Höst...

Idag har jag frusit. I huvudstaden har det varit cirka +8 grader och regn! Inte mysigt alls. Skumt nog har jag haft en ganska mysig dag ändå.

Det började med amerikanska pannkakor till frukost. Sedan åkte mamma och lillsyrran in till stan och såg "High School Musical" på Göta Lejon. När de hade åkt packade jag en picknickryggsäck och promenerade till pendeltåget. Jag gick 40 minuter tidigare än jag behövde, för att kunna fota lite på vägen. När jag kom till stationen frös jag lite, men tills dess hade det varit uppehåll och till och med lite sol. Jag åkte in till stan och till Rålambshovsparken där skolans kristna grupp Credo skulle ha ett litet kick-off-event med grillning! Då började det regna. Vi satt lite skyddade av några träd och grillade korv, hamburgare och annat gott. Jag hade med mig en hel entrecôte :) Den blev faktiskt riktigt god! Det blev bara kallare och kallare, men vi lekte lite och försökte röra på oss så mycket som möjligt för att hålla värmen. Vi pratade i princip bara engelska eftersom två personer inte pratade svenska. När det började regna på allvar packade vi ihop och gick till cafét Muffin Bakery inte så långt från parken. Där satt vi sedan med kaffe/te och pratade och mös i en och en halv timma! Så sjukt underbart! Hela gruppen är jättemysig och grymt snälla. Jag kände igen en tjej, men kunde inte komma ihåg var vi hade träffats innan. Det visade sig att hon är syssling till en kompis till mig och att vi var på läger tillsammans för tre-fyra år sedan! Hon var så sjukt gullig! När klockan blev fem åkte jag hemåt.

Jag tittade just på Körslaget på tv4 med mamma och lillsyster. Caroline af Ugglas äger stenhårt!!!! Jag kan inte fatta hur Larz-Kristerz-medlemmen Stefans kör kunde få mest röster! Vart är svenskarnas körkänsla på väg? Har hela Sverige blivit tondövt? Roger Pontares kör var också riktigt bra, tur att de ligger trea så här långt annars vet jag inte vad jag skulle ta mig till! Okej, lite överdrifter här, men vi körsångare får bra öra för vad som är bra och mindre bra, och dansbanskören var minst bra!

Nu ska jag titta på "The Bourne Supremacy" :)
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Victoria

Jo men visst var Kungsängen bra? Helt fantastiska alltså :) Lite status att jag faktikst känner fem av körmedlemmarna. Samuel, den coola snubben i mitten med guldrösten är min gamla musiklärare. Och två av tjejerna som sjöng längst fram är mina grannar och går på Arken. De brukar alltid sjunga på konserter och så, så där bra att man ryser och gråter. Dom är systrar och deras bror är också med, Micke. Helt sjukt duktig och skön människa. Å så Tobbe Blad, pappan i familjen Blad. Har spelat en musikal med honom där jag var herde och han var ängeln gabriel. Han har typ världens härftigaste röst. Blev helt knäsvag och skärrad på riktigt där när jag spela rädd herde. Hihi, rösta på Team Caroline iallafall :)

Trevlig blogg du har. Kramar!!

2009-10-04 @ 00:27:20
URL: http://jensenvictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0