Helig avsyssling...

Jag har en ganska bra metod för att veta när det är dags att sluta plugga. När jag börjar skriva fel och blanda ihop ord är jag för trött för att fortsätta läsa och skriva. När jag satt och läste till fredagens samhällskunskapsprov nu ikväll skulle jag skriva hemlig avlyssning. Istället blev det helig avsyssling... Då gick jag in på Facebook istället :)

Idag har jag tittat på en småskum fransk film på franskalektionen. Filmen heter "Paris, je t'aime" (Paris, jag älskar dig) och består av 20 kortfilmer om Paris, en film per arrondissement, typ stadsdelar eller stadsdistrikt. Vissa kortfilmer var jättebra och vissa var bara skumma. Men det är alltid kul att titta på fransk film.

Efter skolan var det Bible Study med kristna skolgruppen. Vi var i aulan eftersom vi inte kunde vara någon annanstans. Det var jätteroligt, trots att vi bara var fem personer. Jag var tvungen att gå lite tidigare eftersom ja skulle äta middag hos min farmor och farfar. Egentligen skulle jag åka och dansa efteråt, men jag åkte hem och träffade Johnny istället. Hehe. Jag var faktiskt lite trött och ganska opepp på att dansa också, men den största anledningen var att jag inte hade träffat honom sedan förra måndagen. Jag fick sitta i en svinkall busskur och vänta i 20 minuter, men sedan kom han och vi tog bussen hem till mig. Det var helt klart värt väntan! Vi var i mitt rum och bara myste och jag insåg verkligen hur mycket jag har saknat honom. Han var hemma hos mig i typ 40 minuter innan han var tvungen att åka. Förhoppningsvis kan vi ses imorgon :)

Nu ska jag sova. Imorgon blir det dans i kyrkan med 8-9-åringarna!
Bless// Johanna


Höstbild. Lägg märke till hur löven flyger i luften.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0