"Har man trampat i spenaten ska man stå still!"


Citatet här ovan kommer från min klasskompis Filip. Jag minns inte riktigt vad vi pratade om, men hans mamma brukar tydligen säga så. Det betyder att man inte ska försöka rätta till så mycket när man har gjort fel, utan bara låta det vara. Men vem i hela friden trampar i spenat?! Min kompis Agnes har gjort en Twitter för alla våra knäppa citat! Den heter Paranteser efter mitt uttryck "en parantes i tillvaron" när jag säger något totalt onödigt :)

Idag hade jag musikteoriprov! Av princip är prov i musikteori bland det värsta som finns. Musikteori är tråkigt och prov är tråkigt, alltså blir det sammanslaget dubbelt så trist! Som tur var var detta det enklaste prov jag någonsin har gjort. Det tog 5 minuter att göra. 5 minuter, det kan ju nästan inte kallas prov! Å andra sidan sa vår lärare att det här är kunskaper som knappt räcker till ett G om man ser till hela kursen, så det blir svårare. Tyvärr. Jag hade även gymnastik idag. I läxa hade vi att göra ett uppvärmningsprogram och visa upp för läraren. Vi delades upp i grupper om 10 och fick visa en grupp i taget medan de andra spelade volleyboll eller gymmade. I gruppen gjorde alla sitt eget program samtidigt, och läraren bedömde väl vad vi gjorde. Det roliga var att min grupp först fick gå till gymmet och sedan värma upp! Sista delen av lektionen spelade vår grupp volleyboll, och jag har nog inte skrikit så mycket på länge! Vi var tio tjejer och alla var supertaggade, så vi skrek och applåderade så fort någon fick poäng :) Det var jättekul!

Nu ska jag sätta mig och förbereda för engelskalektionen imorgon. Jag ska lämna in en ordlista på 40 svåra ord ur en roman, och förbereda mig så gott det går för att skriva en uppsats om romanen på lektionen imorgon. Det känns som ett stort prov, men jag tror att det ska gå bra.

Imorgon slutar jag skolan halv ett, och ska till kyrkan tidigare än vanligt och dansa med Sara!
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0