Gone away

Just nu sitter jag och väntar på ett sms. Jag hatar att vänta på att någon ska sms:a. Det finns inget jag kan göra åt att personen i fråga inte hör av sig, utan jag får bara snällt sitta och vänta. Tur att man kan blogga då.

Idag har jag varit i skolan. Matte, kemi, engelska och kör stod på schemat. På engelskan såg vi färdigt den vidrigaste film jag någonsin har sett. "American History X". Så sjukt bra men så fruktansvärt hemsk! Den handlar om två bröder, Derek och Danny, som bor i en mindre stad i USA med sin mamma och två systrar. Den äldre brodern Derek (Edward Norton) är ledare för en liten grupp nynazister i staden, som ser det som sin uppgift att rensa staden från framför allt illegala invandrare men även alla andra än vita friska människor. Danny ser sin bror som sin idol och tar efter allt han gör. En natt försöker tre svarta killar stjäla Dereks bil, och Derek skjuter dem. Han får tre år i fängelse, och när han blir vän med en svart kille inser han att hela "vit makt"-grejen är fel. "American History X" är verkligen en film som berör, men inget att se på en fest eller om man har planerat att sova inom en vecka. Jag är inte helt säker på att jag kommer kunna somna ikväll. Vissa riktigt vidriga misshandelsscener sätter sig i huvudet, och det går knappt att få ut dem. Grymt bra film, men inget för känsliga tittare.

Vi fick sluta tio minuter tidigare från engelskan, eftersom filmen då var färdig och vår engelskavikarie sa att vi antagligen var för överväldigade för att kunna analysera särskilt mycket. Hon hade en poäng.

På kören började vi sjunga luciasånger!! Det är "bara" två månader och en dag kvar till lucia i Globen, så det är väl dags att börja öva nu. Vi fick ut ett tjockt häfte med alla sånger som vi ska sjunga, bland annat "Hallelujah" ur Händels "Messias"!! Den är så sjukt kul att sjunga! Åh vad jag längtar till Globen!

Imorgon ska jag till skolsyster på hälsokontroll. Spännande.
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Noon

ååh, jag vill också vara med på globen!! jag saknar musiken så himla mycket! :( puss

2009-10-13 @ 22:01:11
URL: http://ifyoureachthetop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0