Urkul kur i ute-skur

Mitt recept mot ledsenhet och halvångest:

- Mat, allt blir tusen gånger värre när man är hungrig.
- En varm säng
- Riktigt bra lugn musik
- Prata med någon man tycker om.

När jag kom hem från dansen idag kände jag mig halvt panikslagen. Jag var ensam ledare idag, fem av tio ungar skadade på ett eller annat sätt, halvt kaos och ledarproblem inför nästa onsdag gjorde att jag helst ville lägga mig och gråta när jag kom hem. Det blev knappast bättre av att jag var hungrig och fortfarande trött av sjukdomen som jag drar på. Men jag följde mitt eget recept och det hjälpte! Nu känner jag mig mycket bättre, även om inget av problemen har försvunnit. Som jag sa till Malin: man får sova och be på det. Allt löser sig i sinom tid. :)

Idag har jag varit i skolan. Det var skönt trots att jag fortfarande var lite yr. Min smått virrige svenskalärare hade satt ogiltig frånvaro på mig i fredags trots att det var honom jag lämnade och fick tillbaka ledighetsansökan av. Han lovade att fixa till den där frånvaron.

Imorgon har jag inga lektioner! Jag är inte helt säker på varför, men jag och ett par kompisar ska ta tillfället i akt att göra en av uppgifterna i samhällskunskapen. Vi ska gå på en rättegång. Min lärare tycker att det är bra att vi vet hur en rättegång går till, och jag håller med henne. Den rättegång som vi har siktat in oss på börjar klockan ett. Jag har ingen aning om vad den handlar om, men det ska bli intressant. Sedan har vi två timmars körrep i skolan. Det behövs.

Nu ska jag snart gå och lägga mig. Det vore inte helt dumt att sova 12 timmar som jag gjorde mellan måndag och tisdag...
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Malin

Sv: Åh, ja, det får vi ta och göra!

Hoppas på snö då ;)

Krya på dig förresten, det verkar som att halva min bekantskapskrets är sjuka just nu...

2009-11-26 @ 09:28:54
URL: http://fliegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0