Love love love

Hej kompisar! Nu är jag tillbaka i Stockholm igen. Jag hade så sjukt kul i Göteborg i helgen! Jag, mamma och min lillasyster bodde hos mammas bror och hans familj hela helgen, och firade hans 50-årsdag i lördags. Det var en jättekul fest! Mammas andra bror och hans familj kom ner, och min födelsedagsmorbrors frus familj kom också. Sammanlagt tror jag att vi var 30 personer. Vi åt, fikade, pratade, höll tal och spexade hela kvällen.

Både under fredagen och lördagen åkte vi och tittade i affärer. Jag köpte en jättefin stor tröja på H&M med en stor paljett-papegoja på. Det var verkligen paljetter i varenda affär vi var inne i! Vissa saker var jättefina, vissa var mindre fina. Jag såg en klänning på BikBok som såg ut som fiskfjäll...

Idag har jag haft kemiprov. Egentligen var det lektionsfri dag idag, men på de dagarna får lärarna lägga in extralektioner, aktiviteter eller liknande. Så vi hade kemiprov idag. Det kändes väldigt bra. Det svåraste var G-frågorna! Det var ren fakta, vilken syra som hade vilka egenskaper och sådant. VG- och MVG-uppgifterna handlade mer om att kunna använda olika samband och räkna på dem, så det hade man ju pluggat mycket mer på. Jag försökte plugga på tåget från Göteborg igår, men lyckades bara i 40 minuter. Resten av tiden satt jag och lyssnade på musik och tittade ut genom fönstret.

Efter provet idag gick jag och några till och åt lunch i matsalen. Sedan gick jag på stan och tittade. Jag promenerade från skolan till Drottninggatan, och gick in på Myrorna, American Apparel, Gina Tricot och Monki och letade efter en body. Vi ska ha 80-talstema på ungdomarnas julfest i kyrkan, och jag tänker köra på aerobics-stilen. Jag köpte en söt svart body med lite spets på Monki och hittade ett par superhärliga shorts på American Apparel. De var höga, glansiga och knallrosa! Jag har inte köpt dem än, men kommer nog göra det. Till det ska jag ha svarta strumpbyxor, rosa- och grönrandiga benvärmare, aerobicsskor och lockat hår i en sned tofs. Och förstås massa rosa smink :)

Nu ska jag göra franskaläxa. Jag tror att jag börjar känna mig lite febrig igen. Inte bra.
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Elin

Sv: Ja, jag hoppas det! Just nu lutar det mot natur-natur. Jag vet dock inte på vilken skola :P

kram!

2009-11-25 @ 19:21:58
URL: http://elinmagdalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0