Helg!

Min helg har redan börjat! Det är så sjukt skönt! Jag vet att det är torsdag, men imorgon åker jag till Göteborg med mamma och min lillasyster och har fått ledigt från skolan. Min lärare skrev på min ledighetsansökan att jag är "en flitig elev som antagligen klarar av att vara borta en dag"! Jag tar det som en komplimang :) Anledningen till resan är att min morbror har fyllt 50 och ska ha kalas på lördag. Det ska bli jättekul! Alla kusiner på mammas sida kommer och det var flera år sedan vi träffades allihopa. Så imorgon förmiddag åker vi tåget till Götet. Vi ska gå på stan hela dagen och åka hem till min morbror och moster på eftermiddagen och bo där.

Idag var jag i skolan. Jag är frisk, men blev ganska trött framåt eftermiddagen. På gympan var jag så sjukt avundsjuk på alla som fick vara med, eftersom jag insåg att jag inte skulle orka. Det var redskapsgymnastik, vilket jag höll på med i sju år och hade gett nästan vad som helst för att vara med och göra idag! Istället fick jag och de andra "sjuklingarna" hjälpa till som funktionärer. Jag gick runt och gav tips om hur man skulle hjula och springa mot satsbrädan och sådant. Jag trotsade dessutom min kropp och gjorde ett par rondater, bara för att jag hade blivit tokig annars.

Nu ska jag packa ner lite grejer inför imorgon. Almanackan är nog ganska onödig, eller?
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0