Sommardrömmar



Hela den här långhelgen har känts som en sommarlovshelg!  Det har varit varmt och ganska soligt, fyra dagars ledigt och allt är grönt! Dessutom är det bara två och en halv vecka till skolavslutningen. Det är nästan så att man längtar lite till sommarlovet. Inatt var mina drömmar fyllda av sommarkänslor. Jag drömde mycket knäppa saker, bland annat att jag kunde flyga :) Jag och några från klassen var på en jättestor grön och varm äng, och vi hade av våra gympalärare fått ganska stora svarta gummiplattor formade som plektrum som man satte på händerna. Om man sedan sprang, flaxade lite och hittade en bra vind kunde man flyga!! Jag var den första som lyckades lyfta och jag flög runt över den där ängen med solvärmen i ryggen och vinden i ansiktet. När jag kom till ett ställe där ängen sluttade brant dök jag längs med marken tills backen tog slut. Då vände jag tillbaka och flög tillbaka till klassen. Det var en helt underbar dröm!

Igår var mina kompisar Marre och Pellan här. Vi övade vår dans som vi ska visa upp på skolgården om en och en halv vecka. Vi måste ha dansat i två timmar, varav en stund utomhus. Skolgården är av asfalt och vi har bara övat dansen inomhus, så vi gick ut för att öva på gångvägen framför vårt hus. Grannarna fick därmed också se vår dans, och skocken av småkillar som bor i området var helt förundrade. När vi stod och pratade ute kom två femåriga grannkillar förbi. De stannade en bit bort och tittade och pekade på oss. Efter en stund gick de förbi, och när de hade kommit en liten bit vände sig en av dem om och ropade "Han är kär i er, han är kär i er" och pekade på sin kompis. Kompisen ropade direkt "Det är han också". De var jättesöta, så Pellan ropade tillbaka "Vi är kära i er också". Då hörde vi ett "Ååååååhhhh" innan de rundade hörnet på ett hus och försvann. Marre och Pellan stannade på middag, och vi satt och pratade nån timma innan de åkte hem.

Idag träffade jag dem igen. Vår kompis Gordon fyllde 16 i tisdags, och han hade fest idag. Han hade bjudit hela klassen, och det var väl 15 personer som kunde komma. Jag, Marre och Pellan åkte tillsammans hem till honom eftersom festen var på hans innergård. Vi köpte ett presentkort på bio tillsammans. Det var kanske lite tråkigt, men han tycker om filmer och vi visste inte vad vi annars skulle köpa. Festen var som sagt på innergården, där han hade dukat upp ett stort buffébord med mackor, snacks och frukt. Min kompis Felix A hade med sig små högtalare till sin mobil, så han satte på lite musik. Vi satt mest och pratade hela festen och tog det lugnt i solen. Jag sprang runt med min kamera, och när jag för en gångs skull inte använde den var det någon annan som lånade den och fotade. Jag hade 357 bilder från festen när vi åkte hem!! Jag tyckte att festen var lyckad, det var skönt att bara chilla med kompisar en stund. I slutet sparkade vi lite fotboll och hittade på kul sätt att passa bollen till varandra.

När jag kom hem var det gassande sol och +20 grader ute. Jag tog på mig bikini och shorts och satte mig på baksidan av huset med ett glas iste och en jordnötsbrownie och solade och läste tidningen :) Helt fantastiskt! Jag satt ute i drygt 40 minuter, och jag blev ganska brun på bröstkorgen :)

Just nu chattar jag med lite kompisar och ska lägga upp bilder från dagen på Facebook. Imorgon är det skola igen, och på torsdag börjar den stora körfestivalen i skolan! Så dagarna fram tills dess kommer fyllas med repetitioner...
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0