Som regn och solsken

Idag har det regnat. Hela dagen. Nåja, nästan hela dagen. Det var uppehåll en stund på eftermiddagen, och när jag åkte med tåget hem kom det lite lite solsken, men nu regnar det igen.

I morse var inte en kul morgon att åka till skolan. Det regnade, jag var tvungen att ta bussen och jag hade mp3-abstinens. Igår kväll hängde sig nämligen min mp3, och jag fick inte igång den. När jag stänger av min mp3 kommer det upp en liten ruta där det står "Stänger..." innan skärmen slocknar. Igår vägrade skärmen att slockna och jag kunde varken stänga av eller sätta på den igen. Jag lät den vara över natten, och på morgonen var batterierna slut. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra, så jag lät den vara hemma under dagen och satte den att ladda nu när jag kom hem. När jag anslöt den till datorn stod det "Re-making library" på skärmen, och efter ett tag gick den igång igen och började laddas. Så imorgon kan jag ha mp3 igen!!! Tjohoo! Musiken är verkligen min räddning när jag åker till och från skolan. Det är så skönt att kunna stänga in sig en liten stund i bra musik och mina egna tankar. På morgonen är det bra att få starta dagen på mitt eget sätt, och på eftermiddagen älskar jag att tänka igenom vad som hänt under dagen och smälta det under de 20 minutrarna jag sitter på tåget. Ibland sitter jag och pratar med mina kompisar Marre och Pellan, men vi brukar ganska ofta lyssna på var sin mp3 :) Det är kanske inte jättesocialt, men vi tycker alla att det är skönt.

Nu har äntligen skolans körfestival "Let The Future Sing" startat! Klicka här för att komma till hemsidan! Idag hade vi den stora invigningen i Filadelfiakyrkan. Det var stort! Vi var 1600 sångare från 10 länder som var där och sjöng "Uti vår hage" och "Vem kan segla förutan vind" tillsammans. På svenska. Det var kul att se den kanadensiska kör som vi har hand om försöka sjunga på svenska :) Vi träffade dem redan igår, och pratade en stund. Jag stod i en grupp av svenskar och kanadensare och lärde våra gäster lite ord på svenska. De hade funderat över vad Sverige heter på svenska, eftersom det på engelska heter Sweden. De hade lite problem med att uttala Sverige, men efter ett par övningar gick det bra. De fick även lära sig bland annat tack, hej, hjälp, brandsläckare och hej då. Det var väldigt kul att se hur de försökte uttala våra svenska o och u, eftersom de ljuden inte finns i engelskan. Idag tittade vi på en turistfilm om Sverige med dem. Det var kul för oss svenskar också att se beskrivningar av Stockholm, Göteborg, Malmö och vad vi gör i Sverige. Det såg verkligen ut som att det bara var soliga skogar och ängar överallt :) Imorgon har vi konsert tillsammans med våra kanadensare, och ska lyssna på presentationer av några utländska körer. Jätteskoj! :)

Jag ska försöka brodera lite nu, tror jag. Imorgon blir det mer sång, och jag ska guida några av kanadensarna i Stockholm. Det blir kul!
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0