Pang pang och ping pong

Måste bara få berätta historien bakom rubriken. Jag satt och pratade med några kompisar på en rast mellan två svenskalektioner idag. Vi hade filmkunskap på svenskan, och vi fyra diskuterade att alla i actionfilmer kan hantera ett vapen utan någon som helst utbildning. Min kompis Jonte tyckte inte alls att det var särskilt konstigt, eftersom han menade att det inte är det minsta svårt att träffa på tjugo meters håll med en pistol. Han berättade om att luftgevär inte var svårt alls, och att han hade varit duktig på det när han hade varit på kalas hos en kompis i lågstadiet. Kalaset hade temat "pang pang och ping pong" eftersom aktiviteterna var luftgevär och pingis!! Vi andra skrattade så sjukt mycket åt det temat!!! Så fyndigt!! Haha :)

Just nu håller jag på att göra mig i ordning inför niornas bal ikväll!! Det ska bli helt fantastiskt!!

Redan gjort:

- Äta lunch
- Duscha och peela kroppen
- Klippa och måla (genomskinligt lack) finger- och tånaglar
- Platta håret
- Skriva tal (gjorde färdigt det igår)

Att göra efter att jag har skrivit färdigt detta:

- Öva talet
- Fixa frisyren
- Sminka
- Packa en liten väska med diverse prylar
- Plåstra om ryggen och fötterna

Ryggen ska plåstras för att jag har en ganska stor leverfläck där som kommer synas eftersom den sitter över klänningslinningen. Fötterna ska plåstras för att förebygga skavsår.

Det ska bli så sjukt kul ikväll!!!! Det kommer vara mingel, tvårätters middag med tal och underhållning och dans till livemusik av gamla och nya lärarbandet. Jag tänker ha väldigt kul :) Men nu ska jag fortsätta fixa mig. Jag målade fingernaglarna, och kom på att jag kunde blogga medan det torkade.
Bless// Johanna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0