Jag kanske skulle bli cykelmekaniker...

...eller kanske inte. Jag bestämde mig för att ta fram min cykel idag. Den har stått bakom vårat garage hela vintern, och nu kände jag att det vore bra att ha den. Så idag på eftermiddagen pumpade jag däcken, torkade av allt smuts och pollen och smorde kedjan. Jag tänkte att jag skulle göra allt själv, men när jag pumpat framdäcket i 20 minuter utan resultat kom pappa ut och hjälpte till. Det tog honom 4 minuter att pumpa hela däcket (även om jag gjorde lite till efteråt)... Det är i de situationerna som man känner att man trots allt är en 16-årig tjej. Det är underbart att vara tjej och att vara 16 år, men lite jobbigt att det inte ingår lite fysisk styrka, som det skulle gjort om jag varit en 16-årig kille istället. Jaja, tur att det finns pappor och killkompisar som man kan be om hjälp :)

Vi hade även vårfest i skolan idag på förmiddagen. Jag var i skolan från 10.30 till 14. Min klass och vår körklass hade konsert 12.30, och vi repade från 10.30. Det var ganska tidigt, men inte så farligt. Vår konsert gick rätt bra även om vi kände att vi inte riktigt har övat tillräckligt på vissa bitar. Till exempel har min musiklärare en jobbig ovana att öva vissa delar av en sång, men inte sjunga igenom hela så att man får en helhet i sången. Detta gjorde att vi blev lite osäkra på vad som skulle sjungas när, men vi sjöng åtminstone med bra röster och gjorde så gott vi kunde. Det var ändå bara föräldrar som var där... :) Vi sjöng lite på skolgården också. Det stod en ganska stor scen där, som det gör varje vårfest, och på den scenen var det uppträdanden hela dagen. Min kompis Olivia spelade dragspel, och hon var helt galet duktig!! Jag och en del kompisar var hejaklack och stod längst fram och ropade "Olivia, Olivia" innan och efter hennes framträdande :) Vi sjöng lite kör med körklassen och resten av folket på gården, åt glass och lyssnade på andra framträdanden. Bland annat sjöng den mörkare killen i A-Teens, Amin Paul (typ), och spelade piano. Han har gått i min skola och han var bra. Det var ganska mycket folk på vårfesten, och alla var anhöriga till folk i skolan :)

Imorgon ska jag på mina kompisar Tobbe och Saras konfirmation! Jag var och köpte en liten present till Sara idag, eftersom jag ska hem till henne efter gudstjänsten, men tänker inte säga vad det är :) Jag flyttar till mamsen imorn också, och ska på något sätt få med mig cykeln. Hur nu det ska gå...
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: saskia

hahahXD känner igen mig med det där cykelproblemet..:P

2009-05-12 @ 18:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0