Fick just en smärre chock...

...när jag skulle titta på klockan. Jag vet att det är ganska sent, men jag tänkte kolla exakt hur "ganska sent" det var. Först såg jag på datorns klocka, men utan att riktigt ta in vad klockan var. Så jag vred huvudet och tittade på min väckarklocka istället. Den stod på tio över två!! Jag blev riktigt rädd och tänkte att jag inte riktigt visste vad som hade hänt. Så jag såg på datorns klocka igen, som visade 23:45. Jag tittade på väckarklockan en gång till. Tio över två. Först då upptäckte jag att sekundvisaren rörde sig fram och tillbaka på samma ställe och att klockan därmed har stannat. Men jag trodde verkligen på att klockan var strax efter två på morgonen. Chock!

Jag kanske borde börja med att berätta lite om vårbalen. Eller ja, känner jag mig själv rätt så blir det nog inte så lite. I vilket fall som helst. Niornas vårbal var helt fantastisk!!! Jag hade så sjukt roligt så att det nästan inte är sant! Balen var på Högloftet på Skansen (inte alla som får ha bal där, minsann). Jag gick tillsammans med Felix A, och vi möttes på Djurgårdsbron klockan sex och promenerade till Skansen. Alla skulle ses utanför entrén vid kvart över sex, så vi kom i tid och hade ett stort kramkalas med hela klassen. Efter en kvart fick vi komma in, och vi tog oss upp till Högloftet. Jag gick arm i arm med Felix och njöt. Jag måste erkänna att han var grymt snygg i smoking och fluga :) Vid Högloftet blev det mingel i solskenet och man fick ta foton med en proffsfotograf inne i huset. Sedan var det dags för middag med lite underhållningsinslag. Det var lite folk som sjöng, och jag höll tal. Jag var enda eleven som gjorde det, och jag var så sjukt nervös innan. Det är ganska sällan jag blir nervös, men jag satt verkligen där och var jätterädd. När det väl blev min tur blev jag lugn så fort jag kom upp på den lilla scenen. Mitt tal handlade om hur jag har förändrats under min tid i skolan, och var en hyllning till de som har gjort mig till den jag är. Detta innefattade min mellanstadielärare som var där, mina två vänner Marre och Pellan samt hela min underbara klass. Jag var nära att börja gråta när jag talade, och det var en del i publiken som grät. När jag efter talet kramade om Pellan grät jag faktiskt. När middagen var över fick vi gå ut en liten stund och sedan blev det dans. Gamla Lärarbandet spelade lite jazz som vi dansade pardans till, och Nya Lärarbandet uppträdde med klassiska låtar som alla sjöng med i. Jag dansade med Felix i stort sett hela kvällen. Han hade blivit uppbjuden av en annan tjej i min klass, men när han såg att jag inte hade någon att dansa med lämnade han henne lite artigt och dansade med mig istället. En riktig gentleman, eller hur? :) Balen höll på till midnatt och sedan gick vi tillsammans ner till Hazeliusporten där alla föräldrar väntade. Hela balen var helt underbar och jag har så mycket härliga minnen från den!

På onsdagen var vi dötrötta hela klassen. Jag kom i säng halv två på morgonen på tisdagen, och skulle vara i Konserthuset klockan nio nästa morgon!! Vi satt och halvsov när vi fick chans på repet, och när vi kom till skolan och hade lång lunchrast lånade jag och fyra kompisar ett grupprum där vi la oss på ett stort bord och vilade i en dryg halvtimma. Marre lyckades faktiskt somna!! Vi tog oss igenom resten av dagen, och fick sluta lite tidigare än vanligt.

Idag har jag läst typ 200 sidor i den tredje Twilightboken som jag började på igår, spelat lite golf med pappa och lillasyrran och varit på stormöte med de kristna skolgrupperna i Stockholm. Jag, Pellan och hennes kompis Florian var där och fikade, lekte och umgicks med typ trettio andra supersköna kristna ungdomar från Stockholm. Pellan och Florian är så sjukt flummiga och kul att vara med, så jag grät av skratt en hel del :) Detta började halv sju på kvällen, så jag kom inte hem förrän kvart i tio. Men kul var det!

Nu måste jag sova. Jag har gäspat från klockan elva, men kände att jag ville skriva här nu. Imorn ska jag till stan med min lillasyrra och sedan på födelsedagsfest hos min kompis Malin och hennes kompis.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0