ESC!!!

Min kompis Elin är på mig just nu och har abstinens för att jag inte har bloggat idag. Så jag får väl blogga då :)

Jag har kommit på en sak: breakdance är till för att få blåmärken! Jag har två blåmärken på vänster knä från förra veckans dans, och har idag fått åtminstone ett på axeln och ett på höften. Vi skulle göra typ som en kullerbytta, fast på vänstra axeln och inte över huvudet. Ungefär lika svårt som det låter... :) I vilket fall som helst kände jag hur jag mosade både axel och baksida höft. Jag är lite lite orolig över att jag inte ska kunna ligga på rygg i min säng i natt, men jag tror att det ska gå :)

Idag har jag inte haft en enda vettig lektion. Mellan 8.30 och 11.00 hade jag nationellt prov i biologi. Årets nationella i naturkunskapsämnen är tester för att se om man ska ha obligatoriska nationella prov i det nästa år. Att våra prov var tester gjorde att vår lärare sa att ingen skulle kunna sänka sitt betyg efter provet, däremot kunde man höja sig. De som låg mitt emellan två betyg skulle därför ta det seriöst, medan de som redan säkrat sitt betyg inte behövde prestera så mycket. Jag är helt säker på mitt slutbetyg, men jag skrev ordentligt på nästan alla frågor. Det var en fråga som jag inte svarade på, "diskutera en händelse inom biologin som har förändrat människans syn på sin omvärld". Jag hade suttit och skrivit fem sidor i en och en halv timma. Det blev lite för mycket för mig :) Men annars gick provet bra.

Efter provet hade vi två och en halv timmas lunch innan det var dags för två timmar kör. Ni förstår att jag verkligen inte har gjort något vettigt idag... Under den jättelånga lunchen satt jag och några kompisar och pratade i matsalen och spelade kort i cafét. Jag och Marre körde över Noon och Olivia totalt i Tecken :)

Just nu sitter jag och tittar på första semifinalen till Eurovision Song Contest. Hittills har jag sett en jobbig wailande tjej från Montenegro med för kort kjol och för feminin man, en kille i röd plast-superhjältedräkt som sjöng om romer, och en Elviskopia som i och för sig hade en ganska svängig låt.
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: bella

men jag har redan en dejt till balen! :)

2009-05-13 @ 08:14:58
URL: http://thirteenseven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0