Det finns mer än en sorts kärlek

Jag älskar att baka! För en liten stund sen bakade jag en sockerkaka till vårfesten i skolan på lördag. Den blev jättefin, och står i köket under bakduk och vilar just nu. När jag hade hällt upp smeten i formen och ställt in den i ugnen gjorde jag som jag alltid gör när jag bakar (undantaget matbröd): åt upp resterna i skålen :) Jag älskar sockerkaksdeg, och den här var verkligen jättegod! "Bakare är smakare" brukar jag säga, därför erbjöd jag inte min lillasyster att smaka eftersom hon inte hade varit med och bakat :) Ganska smart faktiskt, att den som jobbar får belöningen. Man skulle kunna kalla det en bonus, men det ordet är väl bannlyst för ett tag framöver...

Annars har det väl inte hänt jättemycket idag. Vi hade utegympa och spelade fotboll med killarna. Jag tyckte att det var kul och att vi hade ganska bra spel, men killarna höll tydligen inte med. Några av tjejerna hörde hur vissa klagade över att det inte blev något bra spel när tjejerna var med. Det tyckte jag var trist att höra. Det jag framför allt reagerade på var inte att dessa klagade över dåliga spelare, utan över tjejer. Jag hoppas att det inte var menat så, men jag blev lite irriterad på att tjejer var samma sak som dåliga fotbollsspelare. Jag har aldrig hört att de har klagat över att det varit trångt på plan och att man inte fick spelmöjligheter när killarna från en annan klass har spelat tillsammans med killarna i min klass, men när vi tjejer var med blev det tydligen ont om utrymme. Jag är fullt medveten om att kvalitén varierar kraftigt i vår tjejgrupp, och att många av killarna är bättre än oss, men som min kompis sa: "hur ska vi kunna bli bättre om killarna inte passar bollen?". Jag märkte inte av att jag blev behandlad på något speciellt sätt, men jag springer å andra sidan jättemycket efter bollen och jobbar verkligen för att vara en del av spelet och inte bara titta på. Skulle det vara så att dessa killar tyckte att vi tjejer var så dåliga för att vi var tjejer skulle jag bli frustrerad. Bara för att jag är tjej betyder inte det att jag måste missa bollen hela tiden...

Vi hade även möte med den kristna skolgruppen idag. Det var jättekul! Vi (eller rättare sagt Helena) har kommit på att vi ska sätta upp "Veckans bibelord" på tre olika anslagstavlor i skolan. Varje vecka ska vi byta ut det där bibelordet, och förhoppningsvis ska lite folk läsa dem också :) Vi planerar även utdelning av muffins på en måndagsmorgon. Håll utkik på skolgården! :)

Nu ska jag ta ur sockerkakan ur formen. Imorgon ska jag till kyrkan som vanligt, och kanske även på middag hos farmor och farfar.
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Malin

Sv: Jo, det var väl sisådär åtta år sedan nu... ;) Jag kommer ihåg att man skulle vifta en hel del med armarna i alla fall :D

2009-05-07 @ 21:05:22
URL: http://fliegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0