Designutställning!

Idag har varit en väldigt soft dag. Jag har haft två musiklektioner och en kemilektion innan lunch, och sedan bara bild! Vi har ju arbetat i bilden hela året med designprojekt där alla har fått designa och tillverka precis vad som helst. Jag har byggt om en stol till en fåtölj genom att förlänga ryggen, vaddera och sy ett överdrag. Så idag var det Den Stora Utställningen! Hela skolan användes för att ställa ut alla 150 bildprojekt som vi nior har gjort. Vi hade två tälttak på skolgården där större projekt fick plats, en catwalk med modevisning för alla som gjort kläder och en hel del klassrum för olika typer av projekt. Jag stod i ett av tälten och visade upp min stol tillsammans med en liten presentation och bilder på olika stadier av byggandet. Jag blev verkligen jättenöjd! Det var en kvinna som kom förbi, som var mamma till en tjej i en parallellklass, som undrade om mina föräldrar jobbade med design! Jag upplyste henne om att de arbetar med IT... Det var även sjukt kul att gå runt och titta på vad alla andra hade gjort. Det var en tjej som hade byggt ett helt tält, komplett med två stora stolpar inuti och tältväggar och allting. Ganska många hade fotat på olika sätt, någon hade byggt en gitarr av ett glasspaket och en kapad bashals :) Det var verkligen kul att se hur kreativiteten hade flödat! Jag och min kompis Pellan funderade över om alla var så kreativa för att vi går i musikskola, där alla är konstnärliga på ett eller annat sätt. Jag tror att det kan vara så. Vi är konstnärer inom sång, och då är det lättare att vara konstnärlig inom andra områden också. Dessutom tror jag att vi är ganska motiverade och vana vid att jobba hårt :) Vi har vårfest i skolan på lördag, då kanske jag ska ställa ut min stol också. Vi får se.

Jag trodde att dagen skulle bli jobbig med tanke på vad som hände igår, men det var inte så farligt. Jag pratade lite med honom, men har inte umgåtts med honom mycket. Antar att vi kommer bli bra kompisar igen om vi bara ger det lite tid.

Nu ska jag iväg och dansa i kyrkan. Jag och Pellan dansade lite i en korridor idag, och snart är vi färdiga med vår dans som vi ska visa upp för hela skolan på Dans På Gården! På tal om dans har jag fått ett stort blåmärke på knät för att jag glömde knäskydd till breakingen igår.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0