You're the rythm of my heartbeat

Idag har jag haft en väldig skön dag. Igår var jag jättetrött när jag kom hem från middag med familjen på stan, så jag satt i min sköna nya sackosäck i typ tre timmar och chattade och löste korsord. När klockan blev halv tolv föll jag i säng och somnade med min bok bredvid huvudet och sänglampan tänd! Vaknade vid fyra av att det var jättevarmt för att lampan var tänd, la undan boken, släckte lampan och somnade om och sov till tio. Det var skönt att få vakna av sig själv och bara gosa ner sig i sängen en stund. Mamma gjorde amerikanska pannkakor till frukost, och sedan satt jag vid datorn hela förmiddagen. Vid halv ett packade jag och lillsyrran våra väskor och åkte till pappa. Vi lämnade väskorna och fick skjuts till kyrkan av mamma. Jag och två kompisar dansade på mötet som började klockan två för ovanlighets skull. Det var ett väldigt kul möte eftersom alla grupper i kyrkan var med. Svenskar, romer, spansktalande, eritreaner och iranier var med och deltog på olika sätt. Det blev ett grymt drag!

Efter mötet fikade jag kyrkkaffe med lillsyrran, Sara och Viktor. Jag och Viktor tog sedan en promenad på typ en timma och bara snackade om allt möjligt. Vi måste ha promenerat runt ett antal kilometrar :) Det var jättekul. Vi skämtade en hel del om att han är drygt 30cm längre än mig :) Det var ganska kallt och det snöade! Snöflingorna var väldigt små, men marken är lite vit nu. Typiskt. Jag som hoppades på lite vår... Fast jag hoppas inte på björkpollen! Hata allergi! Jag har dessutom massor av biallergier av pollenallergin så jag kan inte äta stenfrukter och morötter och är känslig mot typ allt annat. Igår började det klia i halsen (som det gör av mina biallergier) när jag åt prinsesstårta!!! Störstörstör. Det brukar gå över om man kliar med tungan och gurglar vatten, men det är ju inte alltid som man kan stå och gurgla överallt. Tänk typ Nobelmiddagen, ifall någon skulle ställa sig och gurgla det fina vattnet där! Inte för att jag lär gå på Nobelmiddagen någon gång, men ni fattar poängen. Hata allergier, alltså.

Nu på kvällen har jag pluggat lite franska. Har diagnos imorgon och kom på att jag inte hade tränat alls. Jag ska se Parlamentet på fyran senare, och kanske brodera lite. Har ju mitt stora broderi som jag ska göra på slöjden.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0