Små tecken

Idag har jag haft matteprov. Usch. Men det gick faktiskt bra. Det var prov på procent, algebra och ekvationer och jag kunde allt utom sista uppgiften där jag fick totalt hjärnsläpp. Jag skrev upp lite siffror och gissade sedan lite. Jag satt en halvtimma över provtiden, men min lärare sa att det var lugnt till mig och de tre till som satt kvar :) Tyvärr tyckte andra mattegruppen att det var orättvist att vi fick sitta över. Jag kan förstå dem. Jag hoppas att allt blev rätt förutom det där sista talet. Men det är väl inte hela världen om det inte går bra, det är ju bara ett prov.

Jag hade grymt kul på SO:n idag. Vi har precis börjat jobba med buddismen och var indelade i smågrupper som skulle göra ett "kreativt" litet grupparbete om Buddhas liv. Jag och fyra kompisar gjorde en rap om Buddha. Det var sjukt kul! Vi var ganska flummiga, så en del av rapen var så här:

Det föddes en prins
i ett land långt bort.
Siddharta Gautama
han var väldigt kort.

"Furste" sa pappan att han skulle bli
han fick allt han ville så han inte skulle rymma...
Han kan ju inte rimma!

Att fasta var inne
han blev smal som en pinne
förlora' sitt sinne
och tappa' sitt linne.

Siddharta Gautama
Buddha Buddha
mannen alla vill
nudda, nudda.

Liite flummigt bara! Både vi, klassen och läraren tyckte att detta var väldigt kul :) De andra grupperna hade gjort dikter, skuggspel på over-headen och draman. Sjukt kul!

Just nu lyssnar jag på lite låtar som jag ska dansa till med mina kompisar. Marre, Pellan och Noon kommer förbi imorgon och ska hitta på lite dans med mig. Det ska bli jättekul! Snart ska jag iväg till kyrkan på ungdomsmöte. Det ska bli kul att träffa alla människor där :)
Bless// Johanna


Kommentarer
Postat av: Elsa

Haha! Den rapen var så bra!! :P

Vi ses imorrn!

Kram från Elsa

2009-03-12 @ 19:53:23
URL: http://fashionispassion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0