Poängen?

Vad är meningen med sommar- och vintertid egentligen? Varför har vi i Sverige sånt när stora delar av världen bara har en tid och slipper ställa om klockan två gånger om året? Den enda anledningen jag kan tänka på är att kvällarna blir ljusare med sommartid, och det är ju trevligt. Frågan är om det är tillräckligt trevligt för besväret? Okej, det är väl inte så extremt jobbigt att ställa om tiden, men jag tycker ändå att det är lite onödigt.

Idag har jag bara slappat hittills. Jag tror allvarligt att jag börjar bli sjuk, och det är inte kul. Både igår och idag har jag haft ont i halsen och varit hes, och när jag vaknade imorse hade jag lite svårare att andas för att det kändes som att halsen var svullen. Så jag var inte i kyrkan när min lillasyster dansade utan låg kvar i sängen och löste korsord till elva (sommartid), gick upp och åt frukost, spelade lite dansmatta och satt vid datorn. Det där med dansmattan var nog lite dumt eftersom man ska ta det lugnt när man börjar bli sjuk, och det är jobbigt att använda dansmattan. Som tur var spelade jag bara en liten stund. Det är väldigt kul! Sjuk koordinationsövning, men jag har ganska bra grepp om hur jag ska flytta fötterna nu :)

Jag ska nog inte göra så mycket mer idag heller. För en liten stund sedan skickade jag en låt till min kompis Daniel som jag ska sjunga på vår soaré, och som han är jättesnäll och kompar till :) Han är jätteduktig på piano, så det kommer nog bli riktigt bra! Nu gäller det att jag också övar! Just idag håller halsen inte riktigt, men jag memorerar texten så länge. Jag måste även plugga mer musik idag. Vi har läxa till imorgon att kunna två låtar till körlektionen, "Joshua fit the battle of Jericho" och "In my life" av The Beatles. Det är främst texten jag måste öva på. Jag kan lova att halva klassen inte kommer ha gjort läxan, men då kan jag ju visa att jag är duktig, hehe :) Också flyttar vi till mamsen ikväll.

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0