I come to you in pieces

Idag har jag varit jättetrött! I vanliga fall är jag pigg och glad, men idag har jag varit ganska trött och glad. Det resulterade i ett par gäspningar och en del flumm på franskalektionen. Av någon anledning var vi lite drygt halva franskagruppen på plats idag, så det var ganska lugnt i klassrummet. Vi skulle skriva ett litet brev om vad vi gjort på lovet (på franska) och jag satt och drog sjukt dåliga ordvitsar med min kompis Ossian samtidigt som vi skrev. Jag är inte helt säker på vad det handlade om men det hade något med "vetande-vetigande-havrigande-risigande-risiga skämt"... Vi var lite trötta, som sagt. Just nu är jag också väldigt trött. Jag sitter och chattar med min kompis Sara och vi drar så sjukt tråkiga skämt så att det borde vara förbjudet. Tur att det inte är förbjudet för vi har ganska kul ändå :)

Idag hade jag en jätterolig gympalektion. Mina kompisar Lovisa och Anna K hade sin egna gympalektion som innehöll bollekar! Det var hur kul som helst! Vi började med att dribbla en basketboll, körde spökboll med 5 personer i varje lag och avslutade med bollmassage. Den där massagen var jättehärlig. Om man använder en boll blir trycket på ryggen mjukare än när man masserar vanligt. Jag känner att jag skulle kunna behöva en massage nu... När jag var på läger fick jag massage av min kompis Pontus, och han har lärt sig att knäcka ryggkotorna så att de hamnar på rätt plats. Det var läskigt men jätteskönt! Jag trodde att han skulle bryta ryggen på mig! När man masserar är det ganska vanligt att man sitter på rumpan på personen som får massage. Bara det är jätteskönt. Trycket över svanken gör att man slappnar av väldigt mycket. Ååååh vad jag vill ha massage nu! :)

När jag kom hem från skolan idag satt jag en ganska lång stund och spelade piano i vardagsrummet. Jag kan egentligen inte spela, men jag kan en hel del musikteori om ackord och sånt. Så jag satt och försökte ta ut en jättebra låt på pianot och det gick ganska bra. Speciellt ett parti blev riktigt snyggt. Tyvärr kan jag bara refrängen på låten, så jag ska lyssna mer på den och försöka lära mig verserna snart. Låten är för övrigt "If you don't wanna love me" med James Morrison. Jag älskar James Morrison! Lyssna på honom! :)

Just nu sitter jag och lyssnar på musik på radion. Imorgon ska jag sova över hos farmor och farfar så då blir det inget bloggande.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0