Snart redo.

Idag har jag packat i princip hela dagen. När vi kom hem igår slängde vi mer eller mindre in hela resväskan i tvättmaskinen. Så idag har jag strukit kläder, plockat fram kläder och prylar, gjort en packningslista och slutligen packat väskan. Imorgon åker jag nämligen till Hampeveckan!!! Hampeveckan är ett stort kristet ungdomsläger i Hampetorp utanför Örebro. Jag och min kompis Sara ska bo i en husvagn tillsammans där. Det kommer runt 350 ungdomar från hela Sverige, och det finns typ 50 logiplatser, så resten får campa i tält eller husvagn på området. Det ska bli en sjukt kul vecka med undervisning, kompisar och lek. Jag är jättetaggad! Jag pratade i telefon med Sara idag, och vi har redan börjat flumma ur trots att vi inte ens är där än!! Vi har exakt samma humor så vi lär få en ganska fnissig husvagnsvistelse :) Det ska bli så grymt kul!!! Längtar till klockan 1 imorgon, då Sara och en av hennes föräldrar kommer och hämtar mig!

Jag har även hunnit vara inne i stan en stund idag. Igår pratade jag i telefon med min pojkvän Leo i en halvtimma, och vi kom på att vi båda var lediga idag på eftermiddagen. Han åker till sitt landställe imorgon och är borta i sex veckor, så vi bestämde att vi skulle ses idag. Det var väldigt skönt att få vara med honom en stund innan vi båda åker bort. Jag åkte hem till honom vid klockan 5, och vi promenerade lite planlöst och bara pratade. När vi kom bort till Birger Jarlsgatan kom jag på att det finns en jättemysig liten park precis bredvid Balettakademin. Där satte vi oss på en bänk och softade i nästan en timma, innan jag var tvungen att åka hem. Han följde med mig till Centralen, där vi egentligen inte ville släppa varandra. Tyvärr kom mitt tåg, så vi var tvugna att säga hejdå. Jag kommer sakna honom i sommar, trots att vi kommer höras på telefon en hel del.

Nu borde jag snart gå och lägga mig. Imorgon måste jag upp ganska tidigt för att åka och klippa mig. Mamma har tjatat på mig ett tag att jag är långhårig, så imorgon klockan 10 har jag bokat klipptid. Sedan smäller det! Jag kommer hem på måndag (6/7), och lär väl blogga någon gång då.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0