Regn på gården!

Idag smällde det! Skolans årliga tillställning Dans På Gården gick av stapeln i förmiddags! Det var sjukt roligt! För mer detaljerad information, se föregående inlägg. Tyvärr hade vi samma problem som igår: det regnade! När jag vaknade i morse var det torrt ute, och jag trodde nästan att det skulle fortsätta vara det. Men när jag gick av pendeltåget vid Centralen på väg till skolan hade det börjat regna. Under hela förmiddagen regnade det från och till. Vissa stunder kom solen faktiskt fram, och då blev det ganska varmt, men stora delar av tiden regnade det mer eller mindre. Jag hade både tjocktröja och jacka så jag höll mig rätt varm, men min kompis Leonard stod i bara t-shirt och frös. Jag var med och dansade fyra danser: niornas tre danser och en egen dans som jag har gjort med mina kompisar Marre, Pellan och Noon. Vår egna dans gick faktiskt riktigt bra! Jag kände att jag dansade med mer energi än när vi övade och trots att vi gjorde några små fel hade vi publikens uppmärksamhet hela tiden, till skillnad från vissa andra nummer. Det var några femmor som skulle dansa till Michael Jacksons "Thriller", men de sprang mest runt. På ett ställe tog de varandra i handen och skuttade runt i ring! Jag tror inte riktigt att de ännu hade insett att man måste anpassa sina steg efter musikens och dansens karaktär... Många andra av de egna danserna var däremot bra. Niornas danser gick helt okej, bortsett från att våra grupper blev lite omkastade så att vi helt plötsligt fick en kille i vår klass som inte hade brytt sig om att vara med på repen och därmed inte alls kunde. Vår grupp var faktiskt riktigt bra på repet igår, så det var rätt trist att han kom och gjorde allt rörigt. Fast jag skrattade ändå lite när det blev knäppt, och på den andra dansen som vi gjorde var han duktig. Den dansen kallas Munkdansen, och vi skuttade runt i led med höga knän och sopsäckar över kläderna :)

Idag har jag även spelat in en låt till vår klass-cd som vi håller på att göra som ett minne av klassen. På skivan har vi några körsånger och många solonummer. Jag och min kompis Daniel var hemma hos Leonard, vars pappa har hand om hela projektet, och spelade in låten "Pieces" av Red. Det gick bra, trots att vi fick ta om ett par gånger när det blev lite fel. När vi var färdiga fick vi lyssna på det inspelade, och det var jättekonstigt att höra sig själv! Jag lät väldigt pipig och ljus i jämförelse med hur jag själv tycker att jag låter. I vilket fall blev jag nöjd med inspelningen. När vi hade gått från Leonards hus satte jag och Danne oss i en park tillsammans med vår kompis Fabian som hade lyssnat när vi spelade in. Fabbe hade med sig sin gitarr, så killarna turades om att spela medan jag satt i mitten och kände att jag nästan aldrig har hållit i en gitarr :) Jag satt där en liten stund och åkte sedan hem för att äta lite och åka vidare till sista dansen i kyrkan. Vi var fem tjejer där, inklusive ledarna, och satt på scenen och fikade och pratade hela tiden. Sjukt mysigt!

Nu ska det sovas. Imorgon ska vi ha hand om vår kanadensiska kör för sista gången innan alla gästande körer i vår körfestival åker hem på fredag. Vi ska till Nordiska muséet och Vasamuséet och sedan ha ett Goodbye-party i Annexet i Globen. Egentligen skulle partyt ha varit på skolgården, men eftersom det ska spöregna imorgon hyrde vi Annexet istället :) Så enkelt det låter...
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0