Little miss sunshine

Idag har jag fått riktigt mycket sol på mig! Jag har blivit brunare idag, och jag smorde in mig med spf 15 i morse...

Hela helgen har jag haft konserter så idag fick alla nior ledigt från skolan. Jag vaknade vid nio, åt frukost utomhus klockan tio och dansade lite efter frukost. Jag övade breakdance i en kvart ungefär (och blev sjukt varm) och hade sedan msn-möte med mina kompisar Marre, Pellan och Noon. Vi har gjort en dans till en uppvisning som vi ska ha i skolan, och vi hade snackat om att träffas och dansa idag. Marre kände att hon hellre ville vara hemma och slappa idag, men vi andra bestämde att vi skulle dansa hos Pellan och sedan åka och bada i Lillsjön som ligger ganska nära henne. Det var helt galet varmt, så jag smorde in mig med solkräm. Det var nog en väldigt bra idé. Solen gassade hela dagen, och vi var utomhus större delen av dagen. Först dansade vi på Pellans gård i ungefär en timma och sedan åkte vi till Lidl och köpte läsk innan vi promenerade sista biten till sjön. Det blåste lite vid sjön men det var så varmt att vi började bada ganska direkt när vi hade hittat bra klippor att bada vid. Vattnet var kallt, men det var inte så farligt som jag hade trott. När man hade varit i ett tag blev det skönt och vattnet vid ytan var nästan varmt. Jag och Pellan hoppade i ganska fort, men Noon tog längre tid på sig. Vi trampade vatten och försökte få henne att tänka på annat än att hon hade vatten till låren och snart skulle simma i det. Efter några minuter kom hon i, och konstaterade att det inte var så farligt. Vi simmade runt en stund och pratade och trampade vatten samtidigt. När det började bli lite väl kallt gick vi upp och tog med oss våra saker till stranden som låg en bit bort. Där la vi oss och solade och tittade på folk. Speciellt tittade jag och Noon på några killar som spelade fotboll en liten bit från stället där vi låg, medan Pellan gick och pratade med lite folk hon kände. Det visade sig att hon kände en av fotbollskillarna och kände till de andra. Det gjorde inte direkt att de blev mindre intressanta, utan tvärtom. Noon har visserligen pojkvän, men vi tittade bara :) Vi låg där i typ en och en halv timma, och gick och doppade oss en gång till. Det var verkligen en jättemysig dag!

Igår grät jag floder. Vi hade vår allra sista konsert med skolan, Niornas Avslutningskonsert i Konserthuset, och det var en underbar konsert. När vi sjöng Sommarpsalmen som sista sång började i princip alla tjejer och några killar gråta. Vi stod där och grät och kunde knappt sjunga, och efter sista tonen kramade vi om varandra och grät lite till. Jag kände flera gånger att jag var på väg att lugna ner mig, men då kom en till person som jag inte hade kramat och jag började gråta igen. Jag tror att jag kramade hela klassen, och jag grät från att vi sjöng Sommarpsalmen tills att jag gick ut ur Konserthuset. Det var verkligen jättesorgligt att ha den allra sista konserten. Till och med min musiklärare grät. Att aldrig få sjunga med klassen inför publik känns i hjärtat. Nu är det verkligen bara en vecka kvar! Fy.

Men nu ska jag sova, det är skoldag imorgon. Jag kommer dansa en hel del imorgon med när vi ska öva inför dansuppvisningen på onsdag. Det ska bli så sjukt kul!
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0