I sommarens soliga dagar




Glad midsommar allihopa!! Jag tycker om midsommar. Det är en fin svensk tradition med mycket glädje, och för mig som älskar sång, dans och lite fåniga lekar är det perfekt! Förra året var jag på Skansen och dansade runt midsommarstången med en massa turister, men i år blev det lite lugnare firande hemma. På förmiddagen gick jag ut och plockade en jättestor bukett sommarblommor, bland annat de på bilden. Sedan satte jag mig på altanen och gjorde en blomsterkrans! När jag var liten brukade min mamma göra kransar till mig och min lillasyster, men hon tröttnade på det för något år sedan. Jag gjorde bara en krans som vi delade på under dagen.





På kvällen kom mamma förbi hos pappa, och vi grillade och tittade på filmen "Gustaf 2". Den är riktigt rolig! Jag och min lillasyster hann med att gå ut och fota oss med min fina krans också, innan mamma åkte hem till sig. Mycket mysig och skön midsommarafton! Hur firade du?

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0