I denna ljuva sommartid...

...regnar det och är +10 grader varmt. Jag är ledsen att jag inte har skrivit på ett tag. Har jobbat på ett långt inlägg om min underbara weekend-klassresa förra helgen, men har haft sjukt mycket att göra.

I tisdags fick jag sommarlov!!! Jag tror aldrig att jag har gråtit så mycket på en skolavslutning någonsin. Tårarna började rinna under rektorns tal, jag skrattade och grät samtidigt när min kompis fick ett stipendium för att han "visat prov på engagemang och god kamratskap mot klassen och skolan" och jag snyftade mot en annan kompis axel när vi sjöng Sommarpsalmen. Att det var den sista skolavslutningen, sista dagen med klassen var mer än jag kunde tåla just då. Vi nior stod längst fram vid koret och sjöng ett par sånger, och när ceremonin var slut gick vi och kramade om varandra. Då var mina ögon röda och kinderna blöta. Jag tror att jag klamrade mig fast vid folk och grät ett tag.

Som tur var var det inte sista gången vi sågs. När vi hade varit i kyrkan och haft avslutning gick vi tillbaka till skolan för lite fika, tackning av mentorerna, bildspel från fyran till nian och betygsutdelning. Efter det gick vi hela klassen plus mentorer till Tegnérlunden och hade lite picknick tillsammans. På kvällen var det picknick i Rosendals Trädgård med föräldrarna, för att de också skulle få säga hejdå till varandra. Jag och mina tjejkompisar åkte dit trots att vi inte trodde att det skulle komma så mycket folk. När vi kom dit visade det sig att nästan halva klassen var där. Vi är en lekklass, så vi sprang runt i gräset och busade och lekte i lekparken :) Efter det åkte jag och mina sex tjejkompisar hem till mig, hyrde skräckfilm och hade övernattning. Filmen var inte särskilt bra, men vi hade mysigt ändå när vi satt vid köksbordet och drack te.

På onsdagen hade jag och tjejerna en liten skönhetsdag. Vi färgade håret på Anna, fixade naglar och ögonbryn, la ansiktsmask och tittade på "Djävulen bär Prada". Sedan åkte jag in till stan för att hämta några noter av min mamma som jag skulle behöva på kvällen när klassen skulle spela in en cd-skiva. Egentligen skulle tjejerna ha föjlt med mig till stan, men vi glömde bort tiden lite så de hade inte hunnit packa något när jag var tvungen att åka. Jag var väldigt stressad men de försäkrade mig om att allt var lugnt. Så jag såg till att de visste hur de skulle ta sig till stan, och cyklade sedan iväg till stationen medan de var kvar hemma hos mig. Det kändes jättekonstigt och inte särskilt snällt, men nöden har ingen lag. Jag fick noterna av mamma och passade på att träffa min kompis Leo i stan när jag inte hade något att göra. Sedan åkte vi iväg till skivinspelningen. Större delen av klassen kom, och vi åkte till Saltsjö-Boo för att spela in i en proffsig studio i ett industriområde mitt ute i ingenstans. Bra blev det i alla fall.

Igår tog jag det ganska lugnt. Jag var ensam hemma, så jag städade lite, joggade till stationen och hämtade min cykel som jag glömde i onsdags, duschade och träffade min kompis Viktor. Vi tog en promenad och en busstur till videobutiken för att lämna tillbaka skräckfilmen som jag och tjejerna hade lånat och sedan promenerade vi tillbaka. Vi måste ha varit ute i två timmar, men det var väldigt skönt. Vi tänkte promenera i skogen, men det låg en huggorm på stigen så vi gick längs vägen istället.

Idag var jag på min lillasysters skolavslutning på förmiddagen tillsammans med mamma. På kvällen var vi ute på middag hela familjen för att fira sommarlov och bra betyg. Mellan avslutningen och middagen var jag och syrran på stan och shoppade lite, och gick på bio. Vi såg "Natt på muséet 2" och den var faktiskt riktigt rolig! Jag tyckte jättemycket om den :) Vi åt middag på en italiensk restaurang, och jag och syrran fick presenter av mamma och pappa. Lillsyster fick jättefina örhängen, och jag fick ett teleobjektiv till min kamera!!!!!!!!!!!!!!! Jippie!!!! Jag är så sjukt glad så att det är inte sant!!! Det var jättefint och superbra! Så inom den närmsta framtiden ska jag ut och testa det :)

Nu måste jag sova. Det blev väldigt långt, men jag har försökt hålla mig kort :) Imorgon ska jag träffa några klasskompisar och paddla kajak i Brunnsviken. Det ska bli superkul!
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: elin

vad blev det nu då? 200 eller 300?

Båda är jättebra ju, en sak som du kanske inte har tänkt på att din kamera har en brännviddsförlängning på 1,4 (så du får ta alla brännvidder gånger 1,4 för att få fram den riktiga siffran, så 200mm blir 280mm i praktiken och 300mm blir 420!



Puss pårej!

2009-06-13 @ 11:04:02
URL: http://modisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0