Det går en vind över vindens ängar

Nu är det egentligen alldeles för sent för att blogga. Jag måste sluta vara uppe så sent. Jaja, det blir ett relativt kort inlägg nu.

Idag har jag varit i stan och haft skoj. Jag och min kompis Pellan åkte in med tåget vid halv två, för att hämta våra kopior av vår klass-cd som vi har spelat in. Vi skulle åka hem till vår kompis Leo som bor i stan. Han hade sagt att vi skulle komma på eftermiddagen, så vi passade på att gå på stan en stund innan vi gick till honom. Ingen av oss skulle handla något, så vi gick in på Topshop och Beyond Retro och provade galna kläder. Jag hittade faktiskt en jättesöt korallorangefärgad sommarklänning på Topshop, men prislappen var inte riktigt passande för min ekonomi om vi säger så. På Beyond Retro's stora butik vid Åhléns bestämde vi att vi skulle komponera varsin totalknasig outfit som skulle innehålla en stor tyllkjol! De har i princip bara knäppa kläder där, så min outfit blev:

- en vit underklänning med spetskant
- en vit stor tyllkjol
- en knallorange midjekort tröja med virkade ärmar, inbyggd bh, remmar kors och tvärs över urringningen och massa paljetter på det
- ett vitt superlurvigt hårband
- ett par guldiga sandaler med 2cm klack

Skorna var faktiskt ganska fina, men resten såg helt galet ut! Pellan hade med sig sin digitalkamera, så vi fotade hela äventyret. Hon hade på sig två tyllkjolar, en baddräkt, hänglsen, en sjal över kjolarna och en jeansjacka med jeansdekorationer över den stora kragen. Vi skuttade runt i omklädningsrummet och hade jättekul i våra stora kjolar! Efter detta lilla utbrott av galenskap tog vi oss till Leo och fick våra skivor. Jag och Leo hade snackat om att hitta på något på eftermiddagen, så vi sa hejdå till Pellan vid tunnelbanan och promenerade från hans hem vid Tegnérlunden bort till Hagaparken och tillbaka. Det regnade inte så farligt när vi började gå, men tog mer fart när vi var på väg hem. Som tur var kunde jag värma mig genom att krama honom när det blev för kallt :) Killar är bra att ha som element, speciellt Leo :) Jag når honom till axeln, vilket betyder att jag blir totalt insvept när han kramar mig *fniss*. Efter promenaden som kanske tog en och en halv timma sa vi hejdå, och jag åkte hem.

Här hemma har jag mest suttit vid datorn. Jag har äntligen laddat upp bilder från klassresan på Facebook, och har spelat poker på samma hemsida med mina kompisar Danne och Viktor (och lite annat folk, bland annat en kille från Jordanien som stötte på mig!!!). Nu måste jag verkligen sova!
Bless och gonatt// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0